Författare Ämne: Montera ljuddekoder i Skanex Hg-lok  (läst 1815 gånger)

bermod

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.076
Montera ljuddekoder i Skanex Hg-lok
« skrivet: tor 20 okt 2011, 18:06:10 »
Har idag gett mig på att försöka få in en ESU-Ljuddekoder i ett Skanex Hg-lok lättare sagt än gjort,jag har blivit tvungen att byta ut orginalmotorn mot i det här fallet en Sagamimotor 12/27 som är ca 4mm lägre än orginalmotorn för att få plats med dekodern ,även högtalarna kommer att bytas ut mot ESU 50339 dubbla högtalare 13mm och testa om det finns utrymme under ex.vis långhuven jag har fräst bort en grej där så jag tror det ska funka,får återkomma med resultatet,håll tummarna för att ska funka,ett tack ochså till MJ-Hobbyexperten som har tagit fram två ex. åt mig. :) :) :)
bermod

bermod

bermod

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.076
SV: Montera ljuddekoder i Skanex Hg-lok
« Svar #1 skrivet: ons 09 nov 2011, 21:04:04 »
Det var lättare sagt en gjort att lyckas med att få dit dekoder och högtalare i Skanex loken,men så här kommer det att bli fick byta motor en gång till och slopa svänghjul för att högtalaren skulle rymmas under långhuven,försökt först med en mycket mindre men då var ljudet helt kast, motorn nu är är en Maschima,så nu är det bara att ge sig på nästa,kan ta lite tid efter att jag fått lite problem med dom där två man tittar med. ;) ;) ;)
bermod

bermod