Hej 
Det var minst sagt ett uruselt nyhetsblad.
Jag är inte det minsta förvånad. Flera år av satsningar på fel saker med otillräcklig försäljning skapar säkert en viss återhållsamhet hos Roco vad det gäller svenska produkter. Här behöver man vara självkritiska. Det finns så mycket man kan göra som man inte gjort och man har en del att titta på när det gäller färgsättning. Man får säga att vi som kör svenskt i H0 skall vara glada att det finns så många olika småtillverkare som fyller ut det tomrum som faktiskt finns där.
Roco kunde helt klart många år tidigare mjölkat ur verktyget för 80-talsvagnarna.
Blue-X och
SSRT har ju lyst med sin frånvaro i många år och priserna på Tradera har stundtals varit helt obegripliga. Nu verkar det tåget ha gått. Priserna på nämnda vagnar har gått ner och de senast utkomna Svarta 80-talsvagnarna är onekligen extremt svårsålda. Väldigt mycket kvar av dessa i lager hos butikerna och fortfarande tillgänglig hos Roco.
EL16 setet med norska vagnar lockar föga. Här har man tidigare aviserat att man har dåligt med förbokningar hos butikerna på CargoNet El16.
Att slänga in 3 norska vagnar kommer inte sälja mer lok enligt min mening. Jag avstår. Jag hade mer än gärna köpt en sats med 2 lok av denna modell. En i nya och en i gamla målningen. Framtiden får utvisa hur det går i detta fall.
Hectorrail loket får väl ses som ett strategiskt val då detta lok aspirerar för 4 marknader. Man kör på säkra kort.
Jag efterlyser följande:¤ Rc2 i orange (Frimärke), blått och Green Cargo utförande.
¤ Rc4 i orange (Frimärke) och Green Cargo utförande i första gröna målningen.
¤ Rc 5 och Rc6 i alla färger i nytt utförande med ljud.
¤ Gula Banverket Qbd Makadamvagnar 4-pack.
¤ Hbins Greencargo 2-pack.
¤ Hbins SJ blå 2 pack.
¤ Da lok med nytt nummer. (SAB hjul)
¤ Dm med Marshal strålkastare. (Eget önskemål)
Mvh Rickard