Jag har en del Piko-material, och är rätt nöjd (även om jag kör TT, inte H0). Jag tycker personvagnarna ser lite korta ut, men det kan nog vara bildens perspektiv, för de verkar ha rätt antal fönster. Pikos rullande materiell var tidigare lite enklare än de dyrare märkena, men detta är något de har börjat gå ifrån på senare år. Jag ser en enorm skillnad på mina vagnar och lok mellan de som jag köpte för 10-12 år sedan och de senaste grejorna. Både detaljering och funktion är bättre.
Jag har ingen aning om hur Pikos H0-räls är, eftersom jag kör annan skala. Digitalsystemet du får i den satsen däremot känner jag till väl, och det är utmärkt. Piko Smartcontrol Light är samma som Uhlenbrock Daisy II. Jag har själv samma, och är mycket nöjd. Det är lätt att lära sig och kraftfullt nog att sköta det mesta du behöver på anläggningen. Min egen erfarenhet är att det är enklare att använda än Rocos Multimaus-baserade system, inte minst för att skärmen är så pass lätt att läsa, samtidigt som det är minst lika funktionellt. Enda problemet är nog att det saknar USB plugg, men det finns några olika usb-interface på marknaden att köpa till den dagen man vill köra via datorn.