Hej 
WL1 är en bråkig historia.
Den är både längre (40cm) och högre än andra 60-tals vagnar. Den har endast varit målad brun och blå. 1 vagn fick TKAB låna så det finns inte så mycket säljbara versioner/volymer i denna vagn. NMJ verkar ha lagt denna på hyllan då den är svår att få ekonomi i. NMJ vill säkert använda samma tak och chassi som till övriga vagnar. Vart går gränsen för vad den breda massan accepterar för kompromisser, och likaså för NMJ?
Om man utgår ifrån exemplet i inlägget före så är det några saker som har varit svåra att ändra på.
Längden: WL1 är 4,6mm längre. Än ordinarie NMJ vagnar.
Takdetaljer: Det är modernare luftintag på huvarna vilket NMJ´s vagnar inte har, samt några andra huvar som saknas.
Underrede: Mycket saknas från början på NMJ´s vagnar och det är svårt att se vad som tillförts.
I övrigt så borde fönsterramarna vara mer åt chromehållet samt ser det ut som att man missat att det skall vara olika avstånd mellan rutorna. Kanske en kompromiss då man saknar 4,6mm korg.
Mvh Rickard