Fin modell, jag får nog se till att skaffa en också! Har sett den live två gånger tror jag i Hectors målning, en gång i höstas stod en maskin uppställd i Leer, Ostfriesland. Sen tror jag såg en i Hamburg området. Förvånande nästan lite att DB sålde dessa vidare, till konkurrenter. Dom har ju - milt uttryckt - inte vart enormt frikostiga med det. Men nu har ju trots allt en del dykt upp hos dom privata och ett antal ex 181, 140, 110 mm har ju återuppstått i dom gamla DB-färgerna vilket ju blir populära jakt-motiv på kontinenten. Ett himla slöseri att skrota lok som är välskötta och starka kan man tycka, men lok-industrin skall ju leva också antar jag. Men kul att ett antal får köra vidare!
Jag fick fotat dom långa Malmtågen med dubbla 151 i DB-målning i alla fall, innan den trafiken från Hamburgs hamn och söderut togs över av 4-axliga maskiner.
Hectors 151 lär vi inte se framför passagerar tåg, men dom gamla i DB målning dök upp då och då som extra-lok eller då deras omloppsplaner gjorde att dom kunde dra nåt långsamt tåg en bit på vägen. Blir ju intressanta tåg på modelljärnvägen.
/Martin.