Författare Ämne: Varför Tradera-länkar under köp och sälj?  (läst 661 gånger)

Utloggad Spirit

• Stammis
  • Antal inlägg: 502
Varför Tradera-länkar under köp och sälj?
« skrivet: sön 01 nov 2020, 22:10:58 »
En sak jag har funderat på är "köp & sälj". Närmare bestämt Tradera-länkar under denna kategori.

Det är nog verkligen ingen här, och jag menar verkligen INGEN, som inte redan har koll på allt MJ som säljs på Tradera. Utom möjligen de som inte redan bestämt sig för att inte handla på Tradera. När det läggs ut Tradera-länkar så tänker jag direkt allt mellan fåfänga, desperation eller mammon. Eller kanske bara spam och onödigt forumutrymme. Och att det verkligen kvittar, eftersom alla intresserade redan sett annonsen. Det blir då mest en helt onödig kategori i forumet. Eller om man så vill, ett fönster till Tradera.

Varför inte hålla köp & sälj som en separat marknadsplats, och banna alla länkar någon annanstans? Jag tror att världen och konkurrensen mår bra av att det finns olika ställen att köpa och sälja på.

Alternativt kan man ha ett "köp & sälj" och en ny kategori som man helt enkelt kallar "Traderalänkar" eller "jag vill göra reklam för en annons på en helt annan marknadsplats". :) För det är väl ingen poäng att ha en marknadsplats på forumet, om marknadsplatsen inte är på forumet?
« Senast ändrad: sön 01 nov 2020, 22:17:21 av Spirit »
Hälsningar
Stefan

H0, 2R DCC. Försöker förtvivlat begränsa mig till svenskt 80-tal, men det går sådär... :)

Utloggad d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.259
SV: Varför Tradera-länkar under köp och sälj?
« Svar #1 skrivet: sön 01 nov 2020, 23:14:27 »
...
Det är nog verkligen ingen här, och jag menar verkligen INGEN, som inte redan har koll på allt MJ som säljs på Tradera.
...

OK! Då får jag väl känna mig FÖRINTAD. Jag har inga problem med att handla på Tradera men jag har annat att bestyra än att ständigt finkamma det.
Sen får jag väl också känna mig rätt ordentligt fördummad som inte klarar av att se problemet som tydligen har triggat Spirit.
- o000oo -

Utloggad Coppas

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.702
« Svar #2 skrivet: mån 02 nov 2020, 00:30:57 »
Näh, jag känner inte heller att jag uppfattar vad problemet består i på köp och sälj... är det att man inte ska bifoga länkar till Tradera i inlägg under köp och sälj här... eller?!

Vad gäller Tradera så går jag in där ibland (mycket sporadiskt) för att se om det finns något intressant, men mer koll än så har jag inte.
»Jag kan motstå allt utom frestelsen«

Utloggad hakang

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.990
« Svar #3 skrivet: mån 02 nov 2020, 06:57:04 »
Jag håller helt med Coppas och d680ae. Begriper inte alls vad det är som är problemet.
Web sites are rather like bathrooms. You can get a drink there but you better figure out if you are drinking from the toilet or from the sink...

Utloggad Rickard95

• Stammis
  • Antal inlägg: 607
    • HNoll
« Svar #4 skrivet: mån 02 nov 2020, 19:45:53 »
Hej :)
(Minns inte 100% och Stinsens forum som jag vill referera till kommer man inte åt längre.)

Samma diskussion föregicks på Stinsens Forum. Minns inte vilka det var som var och högg på detta då. (Det är väl 10 år sedan. Eller minns jag fel?)
SVMJF har klarat ytterligare 10 år innan detta kom på tal så jag vill nog tro att detta inte är ett problem.
Om jag minns rätt ville man förbjuda Tradera annonser helt men jag vill minnas att det skapades en egen kategori för Tradera auktioner.
Ämnet i sig hade mycket delade åsikter och är en källa till osämja. Berörda parter som driver detta forum bör väl hantera saken skyndsamt genom att fatta ett beslut och publicera det i text. End of story.
(Och mitt tips är att i fortsättningen tillåta Tradera länkar. Det är bra för aktiviteten på forumet.)

Utrymme har forumet gott om. 43 sidor med annonser ända från 2012. Här skulle man kunna städa så annonser som är aktuella känns aktuella.
Mvh Rickard
www.hnoll.se
"Rickard93" på Tradera.

Utloggad Administratör

• Administrator
  • Antal inlägg: 767
    • https://www.svensktmjforum.se
« Svar #5 skrivet: mån 02 nov 2020, 21:07:23 »
Godafton!

Å forumgruppens vägnar har vi inga omedelbara planer på att ändra något avseende tråden Köp- och sälj, men däremot en rejält lång lista på saker som borde åtgärdas och underhållas innan en diskussion om just den avdelningen på forumet skulle kunna bli aktuell. Om någon har något mer att framföra i frågan är ni varmt välkomna att kontakta forumgruppen via Admin (mail eller PM). ...och därmed låser vi denna tråd.

Vänliga hälsningar,
Admin   

Administratör för Svenskt MJ-Forum.
Svenskt MJ-forum - Svensk MJ-wiki