En sak jag har funderat på är "köp & sälj". Närmare bestämt Tradera-länkar under denna kategori.
Det är nog verkligen ingen här, och jag menar verkligen INGEN, som inte redan har koll på allt MJ som säljs på Tradera. Utom möjligen de som inte redan bestämt sig för att inte handla på Tradera. När det läggs ut Tradera-länkar så tänker jag direkt allt mellan fåfänga, desperation eller mammon. Eller kanske bara spam och onödigt forumutrymme. Och att det verkligen kvittar, eftersom alla intresserade redan sett annonsen. Det blir då mest en helt onödig kategori i forumet. Eller om man så vill, ett fönster till Tradera.
Varför inte hålla köp & sälj som en separat marknadsplats, och banna alla länkar någon annanstans? Jag tror att världen och konkurrensen mår bra av att det finns olika ställen att köpa och sälja på.
Alternativt kan man ha ett "köp & sälj" och en ny kategori som man helt enkelt kallar "Traderalänkar" eller "jag vill göra reklam för en annons på en helt annan marknadsplats".

För det är väl ingen poäng att ha en marknadsplats på forumet, om marknadsplatsen inte är på forumet?