Dragkroken får räls och elMatarledningarna löds på undersidan av rälen för då syns dom inte alls när gruset kommer på plats.

Rälsen placeras ut på rälsbäraren

Jag ritar och skriver ut en spårläggningsmall som jag hoppas kommer tillse så att rälerna lämna modulkanten vinkelrätt


Skruvar fast rälsen tillsvidare

Rälsen är kapad på mitten för att ta upp eventuell longitudinella rörelser som kan uppstå pga fukt.
För att hålla rälsen rakt i skarvjärnen så skruvar jag på spårhjälpmedel som egentligen är till för H0. Funkar fint till nollräls också

Spårmallen gör det enkelt att hitta centrum för rälen så man kan skruva i skruvar som sedan rälen kommer lödas fast i.

Det är mycket material att värma när det ska lödas. Lägger därför en blöt disktrasa runt de utstickande rälerna och en blöd tvättsvamp på spåret för att förhindra att mall och syll smälter under lödmomentet.

Jag använder Z-fluss för att löda på skruvarna och rejäl spets på lödkolven. Funkar utmärkt att löda med 350C

Elen dras in och kopplas ihop.

Nu är modulen snart klar för provkörning
