Jag har labbat lite med det men då jag tyckte att "Sheet" verktyget inte riktigt gav vad jag ville, t.ex. så blir ju vikradien i "Sheet" inte baserad på en "halvets" och istället för att labba med det så har jag ritat etsdelar med "raka hörn".
Mats B/VVAs instruktion hänvisades till, med den så kan man enkelt få fram hur det funkar att få till ett visst mått när man tar in plåttjocklekar och bockanvisningar. Så jag har kommit fram till att det enklaste är att rita "plattor" som man sen exporterar över till t.ex. CorelDraw och sen lägger "vecket" enligt VVAs principer. Har inte testat att få något "producerat" med en principen men har ett par plåtar förberedda på detta sätt. De kommer troligen inte bli etsade men jag har laborerat och försökt lära mig hur det funkar.
En annan fördel med att jobba så är att man relativt enkelt kan ändra plåttjocklekar och skala om delarna lite enklare än att uppdatera i 3D för att testa t.ex. tjockare plåt, eller större/mindre skala. Det som oftast måste fixas till när man bter skala är just vikanvisningar.
Nitar (som ibland ska etsas från baksinda och sen tryckas ut) och rillor m.m. gör jag i Corel.
Till sist, jag har hört att export från AutoCAD (och då gissningsvis även Fusion) måste få sina konturlinjer justerade innan man kan skicka filerna på ets, samma när man tar in dom i Corel. Så där finn något att hålla lite koll på. Konturer ska vara "none" eller möjligen "Hairline", får de en tjocklek så kan de ställa till det med måtten. Inget jag har erfarenhet av, fått höra från en som ritar etsplåtar i AutoCAD...
/Anders Ö