Författare Ämne: Lilla Edet  (läst 993 gånger)

Utloggad LarsRobert

• Stammis
  • Antal inlägg: 688
Lilla Edet
« skrivet: sön 30 aug 2020, 19:39:05 »
Tyvärr så "råkade" jag påbörja en ny modul under avbrottet med den sex-delade dubbelspårstrilogin. Den här modulen är tänkt som ett snabbjobb men kommer nog, som alla mina moduler, att dra ut på tiden.
Tvådelad enkelspårsmodul på 1,6 m. Gavlarna gjorda av hyllplanen från vårt gamla skafferi. Något tungt och stenhårt mdf-liknande material. Resten är masonit och gamla emballagelock.

Utloggad Mekanoid

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.084
    • Modelljärnvägsmoduler
SV: Lilla Edet
« Svar #1 skrivet: sön 30 aug 2020, 20:09:08 »
Hoppsan!  ;)
Det är farligt att ha oanvända gavlar liggande. Då kan det gå så här.  :D

En bra början och jag gissar att slutresultatet blir lika bra som vanligt.
---
Mvh Peter

Utloggad LarsRobert

• Stammis
« Svar #2 skrivet: sön 30 aug 2020, 20:22:24 »
Tack!
Ja, det är ett elände att vara snål och inte kunna kasta bort saker.  :) Min första tanke när vi rev skafferiet var: Det här borde funka bra till modulgavlar. Så långt har det gått...

Utloggad PeO

• Stammis
  • Antal inlägg: 671
« Svar #3 skrivet: mån 31 aug 2020, 10:45:35 »
Sparsamhet är en dygd. Som modellbyggare utvecklar man både ett sjätte och sjunde sinne till att komma på vad saker kan användas till.

Utloggad Mekanoid

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.084
    • Modelljärnvägsmoduler
« Svar #4 skrivet: mån 31 aug 2020, 17:50:19 »
... och så slutar det med ett helt hobbyrum fullt med "bra-att-ha-saker" som man ska bygga något med - sen. :???:

Men LarsRobert gör ju det enda rätta och använder grejorna istället!  ;)
---
Mvh Peter

Utloggad LarsRobert

• Stammis
« Svar #5 skrivet: mån 14 sep 2020, 16:27:06 »
En liten notis bara för att visa att bygget fortfarande lever. Räls har köpts in och helgens regniga timmar spenderades med på målning av densamma. Ett ganska tråkigt jobb som nu är gjort.

Ändring 200915: Efter att luktorgan vidrört flytande vätskor av okänd sort blev jag uppmärksammad på vissa språkliga brister i mitt senaste trådinlägg. Dock håller jag inte med den blöta näsans ägare i detta fallet. Däremot uppmärksammade jag själv det felaktiga valet av preposition till verbet spendera. Detta är nu åtgärdat. :) ;)
« Senast ändrad: tis 15 sep 2020, 11:05:04 av LarsRobert »

Utloggad LarsRobert

• Stammis
« Svar #6 skrivet: tor 17 sep 2020, 15:54:19 »
Smyger in en liten uppdatering av mitt modesta verk bland alla mästerverk här. Inget nytt egentligen, utan mer ett steg tillbaka för att korrigera ett tidigare fundamentalt feltänk. Klart det ska vara kontaktledningsstolpar! Nu finns det i alla fall fundament på plats.