Modelljärnvägar > HO-skala

Märklin Lok 3347

(1/1)

Du618:
Hejsan på er.

Detta kommer handla om ett Märklin lok som är relativt nytt, en diesel 3347 Br212(V100). Digital med Delta modul och är toppen fint.

Jag kör Analogt och vad hände då, jo "Bocksprång". Som uppstår med samma lok och gammalt relä och är ett problem. Trodde man slapp sånt med Delta dekoder, men icke det har hänt vid två tillfällen.

Kan ej köra det Digitalt.

Du618

To1973:
have you already removed the housing?

To1973:
this is not digital.  this only has an electronic switch.  So digitally not possible with an MS or CS

http://www.maerklin-sammler-infos.de/umbauten/lokomotiven/03347/03347_m_um.htm

Coppas:

--- Citat från: Du618 skrivet fre 10 jul 2020, 09:16:04 ---Hejsan på er.

Detta kommer handla om ett Märklin lok som är relativt nytt, en diesel 3347 Br212(V100). Digital med Delta modul och är toppen fint.

Jag kör Analogt och vad hände då, jo "Bocksprång". Som uppstår med samma lok och gammalt relä och är ett problem. Trodde man slapp sånt med Delta dekoder, men icke det har hänt vid två tillfällen.

Kan ej köra det Digitalt.

Du618

--- Slut citat ---

Så... i både semester- och coronatider så har man viss tid över. Märklin är visserligen inte riktigt mitt område, men efter att ha läst det som To1973 skrev så blev jag ändå lite nyfiken. Hoppade därför in på Helmut Kerns sida. Han har listat ganska mycket och när jag kollade det han angett om Märklins V100/211-213 så stämmer det som To1973 skrivit. Alltså att modellen ifråga inte är digital.

Modellen är då tydligen tillverkad 1989-1994 så ”relativt ny” är relativt även det. I grund är det då en analog modell så jag antar att du köpt modellen begagnad. Då är frågan om den är såld som digital, dvs. har tidigare ägare digitaliserat den eller har du av någon annan orsak utgått från att den var digital? Sannolikt så får du nog, som To1973 anger, digitalisera den på egen hand om du vill ha den digital.

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion