Författare Ämne: Vitrin-modeller  (läst 712 gånger)

Utloggad Simale

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 1
Vitrin-modeller
« skrivet: lör 04 jul 2020, 19:42:19 »
Hej, ny här och inte direkt en modellbyggare. Så jag behöver er hjälp med att klura ut hur jag ska kunna genomföra mitt projekt som jag vill göra.

Jag vill bygga ett sorts vitrin som går att hänga på väggen som en tavla.

Jag hade tänkt mig ha några olika sorters tåg på varsin "hylla" med räls i tavlan.
De ska inte vara tåg som fungerar men som ser ut som de skulle kunna det.

Följande har jag lite svårt att klura ut hur jag ska få ihop till 6st enheter vardera med de mest tidstypiska vagnarna för vardera lok i rätt färger.
Jag vet att sammansättningen av vagntyper är ovanlig men det finns en bakomliggande orsak till det.
Önskar få med så många av de typer av vagnar som jag åkt med.

X2 lok + UA2 + URB2 + UB2 + URB2A + UB2X

RC6 lok Svart + S12 + AB7 + R4 + BC2 + WL5

RC1 lok Blå S5KT + RB4 + B8 + AB9 + BC4 + WL1

RC lok Röd + AB2 + RB2 + BS5 + BC1 + WL3

Den enda vagnen som jag inte hittat var en typ av sovvagn som gick från Göteborg upp till fjällen och som halva vagnen var några bord och sittplatser, en mycket liten kiosk med dörr ut mot sittplatserna. Vägg i vägg med tjänstekupén. Där efter följde sovkupéer resten av vagnen. Men det var på 90-talet så minnet kan svika mig. Har i alla fall inte hittat några bilder av någon vagntyp som passar in. Plus att den info jag hittar om X2 är för nya och har inte de två olika gamla inredningarna i Bistrovagnarna.

Så vad anser ni är bästa vägen att gå?
Jag har en 3D-printer så om det är bästa vägen så gäller det bara att hitta filer som går att skriva ut.
Men finast tror jag det skulle vara om ni visste om några billiga så det hela inte går på över 30000 kr som det skulle om det är fungerande modelltåg.