Interaktivitet > Byggforumet

Det blir prylar över ?

(1/1)

RunNil:
Ställer en fråga med risk för att svaret kan få mig att skämmas  ;)
Då undertecknad inte är lika skicklig som många andra här på forumet så håller jag tillgodo med att bygga det jag behöver från prefabricerade byggsatser såsom Faller mfl. Jag byggde mycket byggsatser i min ungdom och kommer inte ihåg att jag upplevde några konstigheter. Jag har precis byggt färdigt Faller sågverk 232248 och det var inga konstigheter. Jag har använt alla delar som har beskrivits i ritningen och tro det eller ej men det ser ut som på kartongen.

Det konstiga är att det är nästan lika många delar kvar som de som har använts i bygget ( se bild). Det finns heller inga andra ritningar bifogade i asken.
Jag har dubbel-trippelkollat ritningen med ingående sammanfogade delar =ok.  Frågan som jag undrar över. har jag missat något eller  är det vanligt att det blir delar över i Fallers byggsatser. Priset för byggsatserna skulle lätt kunna minskas med 40% om de endast skickade med de delar som behövs.
mvh

BenWah46:
Priset skulle nog öka, för då måste de producera många fler varianter av gjutstammarna. Nu kan dessa användas i olika kombinationer i olika byggsatser.  Det är inte plasten som är den stora kostnaden.

paj2:
Helt rätt! Du har svaret på varför jag har lådor med plastdetaljer över för "kit bashing!

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion