Modelljärnvägar > Allmänt om MJ

Utmaning, stötta Jocke

(1/4) > >>

ub:
Jocke är Joakim Sannagård som inte bara gjort Allt om hobby till en mycket bättre tidning utan också gjort flera bra böcker om mj.
Allt om hobby är dock drabbad av Corona!
Tidningen har tappat prenumeranter eftersom en del måste spara pengar i dessa tider.

Jag, och jag tror många andra, är inte drabbad.
Därför tänkte jag beställa en eller två extra prenumerationer och utmanar alla som har råd att göra detsamma.
Beställ till en vän eller ta en extra prenumeration hem och lägg ett ex på biblioteket, frisören, tandläkaren tex.

Senaste numret är riktigt bra med fyra långa artiklar om mj plus flera andra där man hittar tips som man kan ha användning av även i modelljärnväg.

Beställ genom att ringa kundtjänst på tel 08 99 88 66 eller maila till joakim@alltomhobby.se

sture:
Bra initiativ!!
Jag skrev om senaste numret på Facebook igår, både i gruppen "Modelljärnväg" och på min egen sida.

Jag tycker jag kan lägga in min slutkläm även här. Så här skrev jag:

"I förordet talar Jocke Sannagård om papperstidningars problem i allmänhet och Allt om Hobbys problem i synnerhet. Som några kanske känner till så har jag medverkat i tidningen ibland men jag ”har inga aktier” i firman. Därför tar jag mig friheten att säga att jag tycker det är viktigt att vår verksamhet inte bara speglas via det tyvärr rätt flyktiga nätet utan också i mera genomarbetad form i andra publikationer. Som prenumerant på Allt om Hobby får man digital tillgång till alla nummer från 1966 till idag.

Jocke säger i sitt förord att i bistra tider som nu är utgiften för tidningar, både lösnummer och prenumerationer, bland det första man drar in på. Men vad kostar egentligen en prenumeration? Jag vill inte ställa olika näringsidkare mot varandra, men man behöver nog inte leta länge för att hitta en järnvägsvagn som är lika dyr som en årsprenumeration på någon av våra hobbytidningar.

Och slutligen vill jag påpeka att jag vet, jag vet, att Allt om Hobby INTE är en renodlad MJ-tidning så för den som betraktar artiklar om t.ex. modellflyg och RC-bilar som en ren förorening är alltså Allt om Hobby ett dåligt alternativ. "

Bo:
Själv har jag inte denna prenumeration, pga att denna tidning inte är renodlad.
Men har tidigare alltid köpt denna tidning, innan övriga tidskrifter som har kommit på marknaden.
Så med denna börda Jocke har för att tillgodose hobbyfolket, så ska jag med min lilla insats ta en prenumeration.

AlfTm36:
Hej!

Jag skulle också kunna stödja med en prenumeration nu under corona tiden.  Jag har fått lite pengar efter att en god vän kilat vidare så jag kan kosta på mig lite. Annars försöker jag själv spara och gneta allt jag kan så att jag kan köpa en bostad när jag går i pension och hoppas att hälsan håller i sig fram till dess om ca 5år.
Edit: Nu var det gjort.

Mvh!

Alf K

sture:
Kul att det är två som nappat redan. Själv tänker jag kosta på en prenumeration till min frisör.
Det framhålles ibland hur viktigt det är att handla modelltågsgrejer inom landet för att det inhemska inte helt ska dö ut. Samma sak här. Förvisso finns det många utländska tidskrifter men nog är det trevligt också om vi kan behålla våra svenska.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion