Modelljärnvägar > Spårplaner

Skulle denna funka?

<< < (3/3)

Steffe:
Mina tankar kring körningen är att jag vill ha varierad körning, inte bara en oval eller punkt till punkt. Sen tänker jag att det blir min lilla modellvärld, är inte så känslig med att köra tåg från olika länder eller olika epoker ihop bara dom i mina ögon är lite likt det jag sett på bangårdarna, tror dock inte jag kommer att köra några ånglok.
Vad det gäller bebyggelsen så kommer det inte bli någon tysk alpby, kommer hålla det någorlunda svenskliknande och någorlunda nutid. Vad gäller körmaterialet så har jag ett blått rc-lok och ett disellok som jag nog tänkt mest som växlingslok, i framtiden står ett Du-lok och en y6/y7 högt på listan. I framtiden finns det också plats att bygga neråt på sidorna ca 1,80 m kan jag frigöra om det blir aktuellt och då kan det bli en större station med kanske en godsbangård och på andra sidan kanske en hamn, eller varför inte bygga ett plan till ovanpå om man får drömma  ;)
Jag tar alls inte illa upp för alla råden jag får, det är ju därför jag är här  ;) så jag har byggt om huvudstationen till 3 spår.

sintra:
Om du inte ska ha ånglok så kanske vändskiva är lite onödig?

Per Lind:
En väldigt rolig spårplan som kan bli en jättefin anläggning.
Det skrevs ovan ett förslag om att göra möjligt till att vända hela tåg.
Mitt förslag är att göra en T-korsning ovanför lokstationen. Då kan man välja högervarv mot stationen och lokstationen eller vänstervarv mot den vänstra anläggningsdelen.
-Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion