Modelljärnvägar > Spårplaner

Skulle denna funka?

(1/3) > >>

Steffe:
Hej
Så var man tillbaka efter några år i dvala. Hängde här för några år sedan, men lade ner då jag inte tyckte jag hade tillräckligt med plats för den bana jag ville bygga. Hittade ett usb minne häromdagen med alla mina spårplaner, så nu tänkte jag göra ett nytt försök.
Vad tror ni om denna spårplanen i N-skala? (Fleischmann utan banvall) Skulle det funka? Har cirka 3 - 3,5 meter att "leka" med.

paj2:
Denna spårplan skulle jag kunna tänka mig att bygga. Kan säkert bli mycket intressanat trafik med de dolda avsnitten.
Varför Fleischmann räls om det skall vara "utan banvall"?  Peco`s räls code 55 eller 80 borde väl gå bra eftersom spårplanen enklast byggs med flexräls.

N_Rallaren:
Har du funderat över tillgängligheten så att du enkelt når överallt? Kanske luckor i landskapet om du inte vill ”smalna av” anläggningens olika delar. Själv har jag max 80 cm djup om jag inte drar fram anläggningen (den står på hjul). Gör jag det är max 40 cm ”åtkomstavstånd” vilket även det är en bit att sträcka sig vid större arbeten.

Jag hade också tittat på möjligheten att förlänga stationer och mötesspår så att du kan köra lite längre tåg. Själv har jag minimimått 100 cm med möjlighet till 120 cm tåglängd på alla stationer. Vad du väljer hänger ju självklart på din trafikide.

Banplanering är ett kul skede. Njut av det!

Steffe:

--- Citat från: paj2 skrivet lör 27 jun 2020, 09:27:15 ---Varför Fleischmann räls om det skall vara "utan banvall"?  Peco`s räls code 55 eller 80 borde väl gå bra eftersom spårplanen enklast byggs med flexräls.

--- Slut citat ---
Det är den rälsen som jag redan började köpa på mig förra gången. Gillar inte räls med banvall. Men visst kan jag fundera på Pecoräls.

cgn1954:
Helkul layout.  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion