Modelljärnvägar > Landskap och hus

Gipsformar berg

<< < (3/3)

RunNil:

Mitt första berg enligt era instruktioner vilket jag försökt läsa mig till. Lera med både kniv och sten för att försöka båda metoderna.  Nästa steg sågspånen på färgen.

Gjort mitt bästa  och jag vet att det kan göras bättre, alla förbättringsförslag tas tas emot inför nästa försök.
Kortet är lite ljust då berget är mörkare i verkligheten.

Gissberg:

--- Citat från: RunNil skrivet mån 06 jul 2020, 15:25:30 ---
Mitt första berg enligt era instruktioner vilket jag försökt läsa mig till. Lera med både kniv och sten för att försöka båda metoderna.  Nästa steg sågspånen på färgen.

Gjort mitt bästa  och jag vet att det kan göras bättre, alla förbättringsförslag tas tas emot inför nästa försök.
Kortet är lite ljust då berget är mörkare i verkligheten.

--- Slut citat ---
Det syns en massa knivjack i berget som om man huggit med kniven. Dessa måste bort. Det gör man genom att skära bort lera åtminstone på ena sidan om jacket. Gör ett horisontellt skär på ena sidan fram till jacket. Då blir det i stället ett "trappsteg" med en brant. Allt som inte ser naturligt ut av jacken tar du morakniv och med spetsen skär bort.

RunNil:
yes sir  / tackar.

Krimmer:
För er som använder formarna....
Vilket gips använder ni? Fabrikat?
Woolands egna är ju löjligt dyrt så tänkte om någon har en ide om annan tillverkade till bättre pris

PeFu:

--- Citat från: Krimmer skrivet mån 03 aug 2020, 00:48:05 ---För er som använder formarna....
Vilket gips använder ni? Fabrikat?

--- Slut citat ---

Jag använder denna:

https://www.bauhaus.se/modellgips-5kg-1

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion