Ett litet stickspår.
Jag kommer säkert ha någon modul med växlar på, och med mitt snål (dumt) byggande så tänkte jag fixa dom själv. Som vanligt inspirerad av flertal filmer på "tuben".
Efter att lagt på ett förvånansvärt tjock lager med spackel på modulen för att få till den avstängda vägen och i väntan på torkning så var det dags att börja. Jag inköpte en trave tillig-räler och lite kretskort att löda ihop dom med. Med en kostnad på ~30kr per växel så startade jag... (Fortfarande glad kan tilläggas...)
Efter en timme med svordomar att lödningen inte fungerade, så insåg jag att tillig-rälerna hade ett skumt färgskikt som gjorde att lödningen knappt fungerade. Detta skulle sen vara ett felaktigt antagande, men jag började i vilket fall att putsa alla räler så det skulle flyta bättre. Någon timme senare så insåg jag att det inte hjälpte mycket.
Nu misstänkte jag att mitt lödtenn kanske blivit gammalt, 30+ år kanske påverkar? Samtidigt så insåg jag att alla använde fluss-medel vid lödningen. Och efter nya inköp så fungerade faktiskt lödningen bättre.
Problemen jag har istället är att slipningen av rälerna inte får den precision som krävs, vilket bilderna visar. Att det finns lödtenn lite överallt är för att jag gjort om växeln ett par gånger och orkade inte skära fram mer "slipers", återanvändning av den dum-snåle.
Jag funderar starkt på att beställa mallar och material från Fast-Tracks, men först skall jag få klart mina två första moduler och köra lite tåg fram och tillbaka.
Slutresultatet blev att stickspåret haltar till lite med en vagn, men huvudspåret faktiskt fungerar utan "gupp". Otroligt....
Här är härligheten!

Här är en närbild på den oprecisa slipningen jag utfört.