Del 5.
Måste tacka för alla kommentarer, trodde inte någon skulle intressera sig för mina snedsteg! Väldigt uppmuntrande att läsa! Och ni får gärna kommentera
alla fel jag gör och komma med förslag.
Mitt gavelproblem tänkte jag försöka lösa med en övergångsmodul som har korrekt hålbild. Det om jag någon gång vill släppa lös modulerna i det fria vill säga.
Tillbaks till bygget.
Nu har jag slängt på lite papper med vitlim, och inser att hönsnätet är lite glest då pappret sjunker in i mellan. Ser ju direkt att här krävs det mer jobb.
Jag får vänta tills det torkat och köra på ett varv till.
Samtidigt börjar man fundera på skalan, sent ska syndaren vakna, och inser att brohöjden är lite hög. Sagt och gjort, hittade lite markskiva som klistrades fast!
Här kan man tro att den lite för korta markskivan är planerad, tro inte det, jag tog en bit som fanns. Jag inser att jag nästan skapar mer jobb än jag utför.

Tillbaks till modul 1. Efter att spacklet torkat, och massor med slipande för att få det jämt så fick jag faktiskt dit korken. Sen blev det mer spacklande
för att få en lite bättre övergång till landskapet. Men nu blev jag lite nöjd med resultatet i alla fall, eller så var man för trött för att skärskåda ordentligt.

Här har jag börjat på brodelen. Tog en mängd glasspinnar och började göra detaljer. Såg att jag var tvungen att dölja skarven i OSB skivan jag limmat ihop till bron så jag
kapade och limmade ihop lite tunn plywood också. Kan ju säga att mitt humör inte var på topp innan man fått dit allt. Jag avundas dom som scratch bygger så
otroligt snygga modeller.

Tänkte avsluta kvällen med något enkelt och blandade ihop lite gråfärg som jag slafsade på mina brofästen, blev väl lite blekt men jag får väl skita ner det senare.

Fortsättning följer...