Modelljärnvägar > Spårplaner

Gratis programvara

(1/4) > >>

Krimmer:
Finns det något gratis program om man vill använda ett sånt för att klura ut en bra spårplan?

sintra:
Xtrkcad ska vara gratis.
Googla så finner du länkar.

Simpan:

--- Citat från: Krimmer skrivet fre 15 maj 2020, 21:07:46 ---Finns det något gratis program om man vill använda ett sånt för att klura ut en bra spårplan?

--- Slut citat ---
Nja, säger jag. "Gratis är gott", men i det här fallet tycker jag du skall ladda ner testversionerna av ett par av de större spårplansprogrammen och testa dem först, Scarm eller Anyrail t.ex. Fastnar du för något av dem kostar fullversionerna ca 4-500:-. Jag köpte Anyrail och det är relativt enkelt att lära sig och man får obegränsad tillgång till alla delar av programmet. Testversionerna räcker dock för en mindre layout om du inte skall bygga så stort. Du får säkert fler tips från andra också. Lycka till och njut av spårplaneringen, det är superkul.  :up:

paj2:
Kan bara hålla med Simpan. Jag använder både Scarm och Anyrail i testversioner...räcker långt.

Exempel Anyrail i testversion (gratis)

Boris:
Alla gratisversioner har väl ofta någon begränsning, jag hade för mig AnyRail tillät max 50 spårbitar, men hos dig ser det ut att vara fler? (Jag har betalat för mig, tycker det är schysstare när jag faktiskt använde(r) produkten.)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion