Författare Ämne: Ström för Fleischmann Lok  (läst 261 gånger)

Utloggad Du618

• Användare
  • Antal inlägg: 205
Ström för Fleischmann Lok
« skrivet: tor 14 maj 2020, 21:47:26 »
Hejsan på er.

Detta kommer handla om Fleischmann lok, som jag håller högt. Först 4335 E110, som ej har strömupptagning på sidan utan drev på drivboggien. Det finns ett fäste och bara skruva dit en på.
Gjorde och vad händer då inget alls, det kortsluter. Försöker få bättre gång på det i vissa växlar och sätter dit extra strömupptagning. Då kortsluter det och går ej framåt eller bakåt.

Nästa uppstår med ett Br50 godstågslok med 5st kopplade axlar, ska klara alla växlar insulfrog till och med. När 1a axeln når fram till krysset, stannar loket trots att 4 axlar bakom tar upp ström. Detta fenomen ser jag ofta på växlar och fattar inget alls.

Du618

Utloggad lgrfbs

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.322
  • Gävleborg
    • Mitt CV
SV: Ström för Fleischmann Lok
« Svar #1 skrivet: tor 21 maj 2020, 14:31:38 »
Jag gjorde en bildsök på "Fleischmann 4335" det verkar vara ett äldre lok, så om ditt lok är av äldre årgång är det mycket troligt att chassi är den ena polen till motorn .
Detta är om allt är original kopplat i loket.
Det skulle hjälpa mycket om du fotade av loket så vi ser vad du har problem med.
Diod=lyser inte, Lysdiod=lyser.  Jemtrallarna, Shapeways , Kör: R2 HO - DCC & XpressNET (LocoNet) - Rocrail - DR5000 - LokReg