Författare Ämne: Avatar efter flytten  (läst 933 gånger)

Utloggad Erstfeld69

• Användare
  • Antal inlägg: 114
« skrivet: tor 07 maj 2020, 08:02:15 »
Hej,

Hade en personlig bild här tidigare, jag ville fortsätta med det. När jag försöker ladda upp min bild kommer meddelandet "Ett fel har uppstått, Uppladdningskatalogen för bifogade filer är inte skrivbar. Din bilaga eller personliga bild kan inte sparas"
Min fråga lyder.hur gå till väga för att uppladda avatar i dagens läge?
Krokodilen-ellokens drottning (Ch. Zellweger)

Utloggad hakang

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.995
SV: Avatar efter flytten
« Svar #1 skrivet: tor 07 maj 2020, 09:49:30 »
Testar om min funkar...

Och det gjorde den tydligen, i alla fall i min dator.
Web sites are rather like bathrooms. You can get a drink there but you better figure out if you are drinking from the toilet or from the sink...

Utloggad Arstuga

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.844
    • http://arstuga.se/jvg.htm
« Svar #2 skrivet: tor 07 maj 2020, 10:52:20 »
Min avatar syns, men när jag försöker ladda upp en bild står det såhär i popup-fönstret:

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 178

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 183

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 184

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 220

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 223

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 235

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 250

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 252

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svensktmjforum.se/public_html/forum/Sources/Load.php on line 257

osv.
Hälsningar
Stefan Nilsson
HemsidaModelljärnvägsmagasinet • H0 - S9 - 0e - LGB

Utloggad elindahl

• Användare
  • Antal inlägg: 201
« Svar #3 skrivet: tor 07 maj 2020, 11:01:56 »
Min bild är också försvunnen, och när jag laddar upp en ny fil får jag inget felmeddelande, men det funkar ändå inte; ingen bild och när jag går in på att uppdatera min profil så står där återigen "ingen fil vald".

Utloggad Administratör

• Administrator
  • Antal inlägg: 773
    • https://www.svensktmjforum.se
« Svar #4 skrivet: tor 07 maj 2020, 12:04:08 »
Jaha, man får aldrig vara riktigt glad.

Det verkar som bildladdningsfunktionen inte fungerar helt som den ska efter flytten av någon anledning. Vi ska självklart felsöka detta, men det kommer att ske tidigast under veckoslutet.

Observera att bläddrar ni förbi PHP-felmeddelandena vid bilduppladdning hittar ni faktiskt bilduppladdningsfunktionen, och jag lyckades precis ladda upp en bild  ;).

Vänliga hälsningar,
Admin

« Senast ändrad: tor 07 maj 2020, 12:40:40 av Administratör »

Administratör för Svenskt MJ-Forum.
Svenskt MJ-forum - Svensk MJ-wiki

Utloggad AlfTm36

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.566
« Svar #5 skrivet: tor 07 maj 2020, 12:47:18 »
Hakang, Elindal och Arstugas avarer kan jag se här och på min dator! Erstfeld69 kan jag inte se!

Mvh!

Alf K
En som inte kan men vill mer!

Utloggad Administratör

• Administrator
« Svar #6 skrivet: tor 07 maj 2020, 13:13:25 »
Hakang, Elindal och Arstugas avarer kan jag se här och på min dator! Erstfeld69 kan jag inte se!

Mvh!

Alf K

Det finns olika sätt att ladda upp en Avatar. De flesta har laddat upp en bild med forumets "Bilduppladdningsfunktion" och sedan lagt en länk till den bilden i sin profil. Den metoden fungerar fortfarande och de avatarer som laddats upp på detta sätt syns fortfarande.

Vänliga hälsningar,
Admin

Inloggad plzeta

• Stammis
  • Antal inlägg: 856
« Svar #7 skrivet: tor 07 maj 2020, 13:22:56 »
Öhmm. Min var väck, nu är den åter... :geek:
Är det ohyra i servern... :disapprove:

Nåja, PHP skriptet är mysko vid bilduppladdning. Tror det kan vara diff i någon utgåveversion av PHP kanske.
Det är ofta modulbyggt och servern resp hotellgästen kan ha lite olika versioner någonstans.
Har mekat en del med PHP förr om åren så jag är inte förvånad.
Undrar om man inte i skriptet helt enkelt kan ta bort felmeddelanden så man slipper se det som användare.
Så har jag gjort i ett större musikdatabasprogram jag driftar åt en radiostation.

Men som sagt scrolla långt ner så hittar man en knapp som vanligt för att gå vidare.

//PZ
MJ-byggare i mer än 50 år. Främst HO och smalspår HOe.
CS3 / ESU / Linux - medlem FSVJ - MERG - Profilbilden är min första bana 1966.

Utloggad elindahl

• Användare
  • Antal inlägg: 201
« Svar #8 skrivet: tor 07 maj 2020, 13:29:41 »

Min också!  :D

Utloggad Erstfeld69

• Användare
  • Antal inlägg: 114
« Svar #9 skrivet: tor 07 maj 2020, 13:41:24 »
Problemet löstes för min del. Försökte ladda upp en bild från surfplattan och det lyckades.
Krokodilen-ellokens drottning (Ch. Zellweger)

Utloggad Administratör

• Administrator
« Svar #10 skrivet: tor 07 maj 2020, 15:24:38 »
Är det ohyra i servern... :disapprove:

Nåja, PHP skriptet är mysko vid bilduppladdning. Tror det kan vara diff i någon utgåveversion av PHP kanske.
Det är ofta modulbyggt och servern resp hotellgästen kan ha lite olika versioner någonstans.
Har mekat en del med PHP förr om åren så jag är inte förvånad.
Undrar om man inte i skriptet helt enkelt kan ta bort felmeddelanden så man slipper se det som användare.
Så har jag gjort i ett större musikdatabasprogram jag driftar åt en radiostation.

Men som sagt scrolla långt ner så hittar man en knapp som vanligt för att gå vidare.

//PZ

Jag uppdaterade några sökvägar som webhotellet missat, därav att flertalet avatarer är åter. Det kan definitivt vara så att vi får undertrycka PHP-meddelandena, ändra PHP version, eller bilduppladdningsmetod. Det kräver dock lite eftertanke och rätt mycket tid. Att skruva på forumprogramvaran är lite som att försöka utföra hjärnkirurgi med motorsåg, så man får vara lätt på handen  ;).

Vänliga hälsningar,
Admin

Inloggad plzeta

• Stammis
  • Antal inlägg: 856
« Svar #11 skrivet: tor 07 maj 2020, 17:23:07 »
Hej.
Det fegt att inte använda motorsåg... :P

Jag har driftat lite forum och annat förr. Var en av de IT-ansvariga på ett av de större statliga bolagen.
Då hade vi minst en parallell kopia som vi drog igång och körde alla test och lusade av buggar på.
Det var iofs på gamla Algonet och diverse interna företagsservrar.
Jag vet ju inte vilken host ni har nu och vad de har för backup/support osv.

Sedan la vi över till den skarp drift när allt satt sig så att säga.

Men kanske inte ni har det upplägget.

Men det mesta verkar funka hursom.

m v h

//PZ

MJ-byggare i mer än 50 år. Främst HO och smalspår HOe.
CS3 / ESU / Linux - medlem FSVJ - MERG - Profilbilden är min första bana 1966.

Utloggad Per Lind

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.122
« Svar #12 skrivet: tor 07 maj 2020, 19:54:00 »
Vi har haft Surftown.De meddelade för någon vecka sedan att dom slagits ihop med Simply.com som enligt Surftown är ett bolag inom samma ägargrupp.I tisdags kom nästa meddelande där dom meddelade att vi skulle flyttas över till ny server vid midnatt tisdag/onsdag.
Någon tid att ta kopia och torrköra fanns inte, då hade inte Forumet varit uppe idag.Vi tog beslutet att ev. fel får åtgärdas så snart som möjligt men att det kan ta lite tid då vår IT-ansvariga är upptagen med viktigare arbeten en tid framöver.
Vi är dock glada att ni meddelar problemen så vi vet vad som skall försöka åtgärdas så fort det är möjligt.
-Per
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------
H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema. Pacific Electric.

Utloggad Administratör

• Administrator
« Svar #13 skrivet: tor 07 maj 2020, 20:53:34 »
De PHP-felmeddelanden som tidigare störde bilduppladdningsfunktionen bör nu vara åtgärdade. Bekräfta gärna att det fungerar som det ska.

Vänliga hälsningar,
Admin

Utloggad BenWah46

• Veteran
  • Antal inlägg: 3.332
« Svar #14 skrivet: tor 07 maj 2020, 23:54:59 »
0 felmeddelanden.