Bra förslag.

Kruxet är väl hur forumet ska hålla isär eller hindra att de som har "attityder" agera och härja runt på den sidan.
Bara namnet eller funktionen på avdelningen lär väl vara rena sockerbiten för dessa.
Jag noterar också att två forumbröder som på senare tid har blivit "förnedrade" eller bemötts icke acceptabelt har jag haft kontakt med vid sidan av forumet. Rejäla och trevliga människor. Men de är också förundrade över somligas attityd och bemötande.
Det är verkligen inte främjande av hobbyn när somliga ska leva ut sina attityder och mästra andra.
Med det sagt hoppas jag att vi kan försöka hålla tonläget på rätt nivå.
Jag tycker varje fråga, fundering eller nyfikenhet är lika mycket värd som någon annans. Bara för man hållit på med MJ-hobby i 50+-år eller byggt si och så mycket scratch osv, så är man inte bättre än någon annan på forumet.
Lite fritt travesterat från sportvärlden, men så är det.
Man kan ju lite elakt uppriktigt säga så här. Är det så jämrans irriterande med att någon frågar för trettielfte gången om koppel eller kurvradier så låt bli att läsa den tråden, svara inte, håll klaffen helt enkelt om du inte vill vara hjälpsam eller har tålamod.
Ha en trevlig helg nu forumvänner !

//PZ