Modelljärnvägar > Allmänt om MJ

Nostalgi-inspektionens Corona-edition.

(1/68) > >>

sture:
Någon som minns Nostalgi-inspektionens julkalendrar 2015 och 2017?

Serierna utspelades i huvudsak i min hobbylokal där jag berättade om de föremål jag samlat på mig för att  få rätt tidstypisk stämning till min 1959-anläggning.

För att förhoppningsvis lätta upp stämningen i Coronatider tänker jag nu redovisa ytterligare några intressanta nostalgiprylar. Dessa fanns inte  i min ägo när de tidigare julkalendrarna publicerades.
Avsnitt 1 är en introduktion till den kommande serien.

Länkar till julkalendrarna 2015 och 2017 finns i Youtubebeskrivningen.
Mycket nöje!

paj2:
Kanonbra initiativ Sture.... välkommet i dessa tider!

Själv har jag disponerat om mina MJ-aktiviteter som normalt trappas ned vid denna tid på året och börjat nu med höstens planerade MJ-projekt . Alla MJ-möten inställda  så den enda gruppen man får sälla sig till blir ju riskgruppen.  :(

sture:
Häng med på en nostalgisk rundvandring i en Bergslagsby på ”Den gamla goda tiden”.
Det skulle kunna vara var som helst men den här gången heter byn Rossberga.

Gissberg:
En applåd från mig, Sture! Som jag har saknat dessa nostalgi- och julkalendrar! Mycket välkommet i dessa husarrestens tider för oss fullvuxna.

AlfTm36:
Tack igen Sture.

Det är så trevligt att lyssna på dig för du har så bra berättarröst. Det är också roligt att se vad du pysslar med på din anläggning.
Jag är fri denna helg från att köra buss med snorande och hostande människor bak i bussen, :(  så nu kan jag koppla av och sparka mig
själv där bak och få fart på mitt husbygge.
Stort tack än en gång Sture!  :)
 :hug: :hug: :hug:

Mvh!

Alf K

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion