Interaktivitet > Min modelljärnväg

Veboda Järnväg

(1/20) > >>

janaagersten:
Hej
Jag tänkte att det var dags att presentera min bana. Det är inte det första jag tänker när jag får tid över utan det har byggts på projektet i stället. Att sitta vid datorn och mickla är inget jag prioriterar. Jag skall succesivt lägga upp den dokumentation som jag har på nuvarande bygge.
Namnet Veboda järnväg kommer ifrån att jag tidigare hade en 2r DC anläggning i en snygg o prydlig vedbod med hemmasnickrad räls. Jag använde Jomo rälsfixturer som verktyg, men modernatur ödelade både hem och vedbod genom en direktträff av blixten. Efter att jag räknat på ersättningen från försäkringsbolaget så blev det 16% av anskaffningsvärdet. Det har tagit lång tid att skapa de ekonomiska musklerna för ett nytt projekt.
När det blev dags att påbörja nybygget av järnvägen valde jag Märklin C och K räls för att jag inte orkade att pilla ihop växlar o spår och dessutom ville jag snabbt komma i gång med en bana, namnet fick dock leva kvar som en liten hyllning till den banan.
Efter att jag gjort i ordning ett källarutrymme samt montering av en trappa upp till vardagsrummet påbörjade jag stombyggnationen.

Jag tror att bilderna talar för sig själva och mer kommer.

Grävarn:
Det här ser trevligt ut  :up: min första tanke är hur du gör med dörrarna som ser blockerade ut, men det har du säkert tänkt ut ordentligt tror jag  ;) det ska bli spännande att se mer bilder på det här mj projektet.

Varma mj-hälsn Stefan

janaagersten:
Banan är u formad så dörrarna går fria. Skall återkomma med bilder.

janaagersten:
Hej
En kort sekvens på första provkörningen.
Jag är som synes varken film eller tv producent utan jag nöjer mig med att vara gladbyggare av mj.

janaagersten:
Hej
När jag ändå har ödelagt dagen med att sitta vid datorn så kör jag en filmsnutt till.

Jag kunde inte låta bli att även skaffa Faller Car system. Det är kul när det rör på sig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion