Författare Ämne: Brawa Re lok "REA" hos NMJ.  (läst 1469 gånger)

Inloggad Rickard95

• Stammis
  • Antal inlägg: 592
    • HNoll
Brawa Re lok "REA" hos NMJ.
« skrivet: sön 23 feb 2020, 22:20:32 »
https://www.nmj.no/brawa-43968-green-cargo-re1428-dcc.html

Det tog väldigt länge innan detta lok dök upp på rean. Jag tyckte redan när det kom att prislappen var väldigt hög.
Jag var nere på Hobbycenter i annat ärende och frågade om det kommit något nytt och Anders visade mig Re loket från Brawa.
Det såg väldigt bra ut och Anders lovordade modellen/tillverkaren. Det blev ett köp. Chocken kom när jag skulle betala.
Det var märkbart dyrare än förväntat. Jag blev tveksam till priset men fegade inte ur och köpte ett lok.
Jag ville ha ett Re med ljud och sålde mitt Roco Re till förmån för detta från Brawa.

Jag har använt loket väldigt lite men tycker det håller god detaljkvalité. Roco loket kändes dock bättre ihopskruvat.
Den gröna och grå färgen är väl inte helt korrekt. Utförandet är gott sånär som att man kan se på vissa detaljer att det är Kina producerat.
(Exempel är lyktglasen i fronten.)
Nu är det mer prisvärt.

Mvh Rickard
www.hnoll.se
"Rickard93" på Tradera.

Utloggad sintra

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.285
SV: Brawa Re lok "REA" hos NMJ.
« Svar #1 skrivet: mån 24 feb 2020, 06:49:28 »
Kanske filmklippet skulle ha haft namnet "Moderna godsvagnar" istället  ;)

Utloggad janaagersten

• Användare
  • Antal inlägg: 308
  • Kör allt som är kul i 3R och LGB
« Svar #2 skrivet: mån 24 feb 2020, 07:21:11 »
Hej
Helhetsintrycket är helt rätt dessutom är det snyggt med lite vagnar på kroken.
Hälsningar
Janne

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.351
  • Lindome
« Svar #3 skrivet: mån 24 feb 2020, 08:13:33 »
Det står att den är tillfälligt slut är inte det ett konstigt argument vid rea?

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Inloggad Rickard95

• Stammis
  • Antal inlägg: 592
    • HNoll
« Svar #4 skrivet: mån 24 feb 2020, 12:14:06 »

Varma mj-hälsn Stefan

Ibland får man kosta på sig att läsa hela texten/erbjudandet ;) Och jag tolkar meddelandet/erbjudandet som följande Stefan :)

Brawa har låtit meddela sina återförsäljare att man sänker inköpspriset på sina GC Re lok i syfte att tömma det svårsålda lagret.
NMJ planerar göra ett inköp (Stort eller litet) baserat på hur många som nappar på erbjudandet. NMJ har säkert lagt en grundbeställning på ett antal lok men man garderar sig mot för stort köp.
Du har 2 veckor på dig att beställa ett lok till det rabatterade priset. Därefter görs en beställning hos Brawa på antalet beställda lok som kunder beställt hos NMJ. (och kanske något extra)
Jag vet inte hur valutakursen står sig för köp i Norge men det finns en viss risk att handlare i Sverige fått samma erbjudande.
Mvh Rickard
www.hnoll.se
"Rickard93" på Tradera.

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.351
  • Lindome
« Svar #5 skrivet: mån 24 feb 2020, 12:58:18 »

Varma mj-hälsn Stefan

Ibland får man kosta på sig att läsa hela texten/erbjudandet ;) Och jag tolkar meddelandet/erbjudandet som följande Stefan :)

Brawa har låtit meddela sina återförsäljare att man sänker inköpspriset på sina GC Re lok i syfte att tömma det svårsålda lagret.
NMJ planerar göra ett inköp (Stort eller litet) baserat på hur många som nappar på erbjudandet. NMJ har säkert lagt en grundbeställning på ett antal lok men man garderar sig mot för stort köp.
Du har 2 veckor på dig att beställa ett lok till det rabatterade priset. Därefter görs en beställning hos Brawa på antalet beställda lok som kunder beställt hos NMJ. (och kanske något extra)
Jag vet inte hur valutakursen står sig för köp i Norge men det finns en viss risk att handlare i Sverige fått samma erbjudande.
Mvh Rickard
Oj så är det ju givetvis  :oops: sorry

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad hanlof

• Stammis
  • Antal inlägg: 932
« Svar #6 skrivet: mån 24 feb 2020, 15:09:34 »
Inte konstigt att Re-loken i GC-skrud är svårsålda😀. De är ju hemska...Re-loken är inte snygga i någon målning och för oss ”svenskrallare” är svenskfeelingen noll.

Men smaken är ju som baken såklart😀😉.

/hanlof
Svenskt epok IV-V: H0 2R DCC, N-skala DCC

Utloggad ub

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.786
« Svar #7 skrivet: mån 24 feb 2020, 16:00:42 »
Grönt och vitt är mycket snyggt (blir förhoppningsvis 3 poäng mot Varberg ikväll :)).

Faktiskt ett av dom moderna loken som jag funderat på att köpa.