Författare Ämne: Modelltågsmässa i Trollhättan  (läst 1791 gånger)

Utloggad nohabsaab

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 14

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.405
  • Lindome
SV: Modelltågsmässa i Trollhättan
« Svar #1 skrivet: tis 04 feb 2020, 19:24:58 »
Det lutar åt en liten tur till Trollhättan på lördag ser jag  :D

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad Turbocab

• Stammis
  • Antal inlägg: 561
« Svar #2 skrivet: tis 04 feb 2020, 21:06:10 »
Jag kommer nog också åka upp en sväng!  :D

/Martin.

Utloggad Lenke

• Stammis
  • Antal inlägg: 882
  • Göteborg
« Svar #3 skrivet: tis 04 feb 2020, 21:43:01 »
Samma här. Skall försöka vara där vid eller strax efter kl 10.00. Om inte sängens dragningskraft är större. 😊

Lennart.
H0 2R DCC  Dåtid till nutid.

Utloggad HåkanE

• Stammis
  • Antal inlägg: 781
« Svar #4 skrivet: lör 08 feb 2020, 17:38:35 »
Tack för en trevlig mässa idag.  :handshake:
//HåkanE

Utloggad Turbocab

• Stammis
  • Antal inlägg: 561
« Svar #5 skrivet: lör 08 feb 2020, 22:57:36 »
Inga foton från mässan? Jag missade den tyvärr, ett broms-ok behövde lagas på skrotet och det drar ju alltid ut på tiden som fasen. Sen vart det en timma körning med egna järnvägen istället.....  :oops:

Men Mölndals-mässan får jag inte missa!
/Martin.

Utloggad hanlof

• Stammis
  • Antal inlägg: 965
« Svar #6 skrivet: sön 09 feb 2020, 12:43:54 »
Hej, tog faktiskt inte ett enda foto. Jag var där med yngste sonen. Mässan ligger OK, lätt att hitta dit om man kör E45 från Göteborg.

Första gången jag var där. Tydligen har mässan legat på detta stället sedan 2018, tidigare Innovatum. Mässan började 10.00 och höll på till kl 16.00, kom dit kl 10.40 och var där i ca 2,5 timme.

Ganska mycket folk redan vid 10.40 tiden, fick parkering lite längre ifrån ingången, lokalerna är trånga. Det fanns ett större rum där H0-banan förevisades. Modulerna är fina (bortsett från två stycken  :cool:), sett vissa av modulerna tidigare under mj-mässan i Göteborg på våren. Finns cafeteria/restaurang, vilket är ett klart plus. I övrigt tycker jag lokalerna inte är riktigt ändamålsenliga, med för trånga passager, för många smårum, korridorer etc. Handlarna satt utefter väggarna.

Trevligt, men som sagt, lite trångt. MJ-mässan i Göteborg har  varit i och är i idrottssalar, vilket ger lite mer space.

/hanlof
Svenskt epok IV-V: H0 2R DCC, N-skala DCC

Utloggad T 44

• Användare
  • Antal inlägg: 297
« Svar #7 skrivet: sön 09 feb 2020, 14:00:34 »
Hej ALLA !

Här kommer lite bilder från MJ mässan i Trollhättan igår.

Klicka på länken!

http://www.stv.nu/

Hälsningar
Lokdoktorn
 :)

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Lindome
« Svar #8 skrivet: sön 09 feb 2020, 22:31:07 »
Det blev ett besök på mässan men även jag tycker att lokalerna är trånga o inte riktigt ändamålsenliga för den här verksamheten ett litet lyft i sammanhanget var maten o lokalen som den serverades i  :D

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad HåkanE

• Stammis
« Svar #9 skrivet: sön 09 feb 2020, 23:06:24 »
Det blev ett besök på mässan men även jag tycker att lokalerna är trånga o inte riktigt ändamålsenliga för den här verksamheten ett litet lyft i sammanhanget var maten o lokalen som den serverades i  :D

Varma mj-hälsn Stefan

Jag kan bara hålla med Stefan om att lokalerna egentligen inte sväljer antalet besökare.
Nu spelar det inte mig någon roll, men för de som var där med små barn hade det rätt bökigt innan man kom fram till rummet där barnen fick köra tåg (typ längst in).
Jag har ingen bra lösning här och nu men det tål att tänkas på hur man kan organisera detta fina event till en annan gång.
//HåkanE

Utloggad HåkanE

• Stammis
« Svar #10 skrivet: sön 09 feb 2020, 23:31:07 »
Kan bara tillägga att alla som besökte mässan är så klart inte lika nördiga som jag och vill vi nå ut till fler människor med vår hobby får vi nog se till att det är lättillgängligt.
Annars tror jag folk stör sig och inte återkommer.
Själv har jag tvingats med på diverse julmarknader och annat som föga intresserar mig och är det då dessutom knökat med folk så vill jag bara därifrån.
//HåkanE

Utloggad hanlof

• Stammis
  • Antal inlägg: 965
« Svar #11 skrivet: sön 09 feb 2020, 23:55:01 »
Jo, som jag skrev tidigare så är lokalerna för trånga. Jag undrar hur man tänkt här? Hade det inte varit en mj-mässa så hade man ju tyckt att det bara var jobbigt, men nu accepterar man ju det mesta eftersom man är intresserad :D.

/hanlof
Svenskt epok IV-V: H0 2R DCC, N-skala DCC

Utloggad hakang

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.995
« Svar #12 skrivet: mån 10 feb 2020, 00:16:17 »
Jag tycker nog att en MJ-mässa ska passa MJ-intresserade mer än en icke-intresserad menighet...
Web sites are rather like bathrooms. You can get a drink there but you better figure out if you are drinking from the toilet or from the sink...

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Lindome
« Svar #13 skrivet: mån 10 feb 2020, 06:24:02 »
Jag tycker nog att en MJ-mässa ska passa MJ-intresserade mer än en icke-intresserad menighet...
Ja o det är väl inte så många andra än mj-intresserade som går på en mj-mässa  :emm: i vart fall så är det så jag tror.

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad nohabsaab

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 14
« Svar #14 skrivet: sön 16 feb 2020, 12:56:22 »
Tyvärr hade jag inte möjlighet att se årets tågmässa men jag var på förra årets och gjorde denna film från mässan:

EQf6Q&index=40