Författare Ämne: Inställning av dekoder  (läst 486 gånger)

Tågbiten

• Användare
  • Antal inlägg: 29
Inställning av dekoder
« skrivet: ons 22 jan 2020, 13:49:45 »
Hej jag undrar hur man kopplar in lilla z21 start med en dator för att ställa värden på dekoder inbyggt i lok, vilket program behövs ?, Går det att göra med z21 grundsatsen ? Tågbiten

Fredrik

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 1.466
    • SaFre Modelrailroading
SV: Inställning av dekoder
« Svar #1 skrivet: ons 22 jan 2020, 14:11:57 »
Hej jag undrar hur man kopplar in lilla z21 start med en dator för att ställa värden på dekoder inbyggt i lok, vilket program behövs ?, Går det att göra med z21 grundsatsen ? Tågbiten

Via dator med en original z21Start är du relativt begränsad med vad du kan ställa in från dator. Utan WLan-tillägget kan bara få kontakt med z21Start via uppdateringsprogrammet Maintenance.exe, och från det programmet kan du programmera CV-värden.

Vill du använda något annat program för det - så måste du först låsa upp nätverksporten via WLan-tillägget. Därefter kan du använda valfritt program som kan förändra CV (och är kompatibelt med z21/Z21).

Så svaret är: Från z21Start i grundsatsen kan du endast ställa in CV-värden via dator genom programmet: Maintenance.exe (som laddas ned från http://z21.eu).
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 B1/MJ-fjärren

RTFM - det gör jag...

Tågbiten

• Användare
  • Antal inlägg: 29
SV: Inställning av dekoder
« Svar #2 skrivet: sön 02 feb 2020, 19:07:51 »
Jag har låst upp med koder och lagt in DecoderPro JMRI vet inte vad jag ska ställa in som preferens Z21 men sen/ Tågbiten