Författare Ämne: FLYTTAD: Skitstövel på Tradera  (läst 396 gånger)

Fredrik

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 1.414
    • SaFre Modelrailroading
FLYTTAD: Skitstövel på Tradera
« skrivet: fre 10 jan 2020, 19:02:00 »
Det här ämnet har t.v. flyttats för diskussion av admin/moderatorer.

Detta då det faller under §§ 5, 6, 11 & 12.

Det är förvisso lovvärt att varna om bedragare - men ändå inte tillåtet att ange namn. Enl. §12 ska i sådana fall kontakt tas med moderator innan inlägg postas - så har inte skett och därför flyttas det tillfälligt tills vi kunnat diskutera saken.

/Fredrik.
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 B1/MJ-fjärren

RTFM - det gör jag...

Fredrik

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 1.414
    • SaFre Modelrailroading
SV: FLYTTAD: Skitstövel på Tradera
« Svar #1 skrivet: lör 11 jan 2020, 22:40:38 »
Då har det forskats lite i frågan - och vi konstaterar följande:

Enligt §11 SKA missnöje/kritik avseende handlare eller liknande hanteras parterna emellan och inte på forumet. Det k-a-n förvisso vara svårt att genomföra om ena parten vägrar svara. Icke desto mindre gäller fortfarande §11.

Rätt väg att gå - är i det fallet genom i det här fallet Tradera. I första hand genom att ge negativt omdöme, i andra hand via anmälan till Tradera - och slutligen via polisanmälan om det blir nödvändigt.

Att namnge säljare (eller köpare, eller annan), även om baktanken kan ses som välvillig, kan vi inte tillåta. Forumets regler är tydliga med detta, och även andra regler medför att det inte är tillåtet!

Skulle någon ändå vilja varna för någon/något - så finns det en liten möjlighet genom §12 - och då tar man först kontakt med någon moderator eller admin och föredrar ärendet för denne/dessa. Därefter tas beslut om vad som ska/får skrivas eller inte, att skriva i affekt/frustration är sällan konstruktivt. Huvudsakligen gäller dock §11, samt förstås §§ 5-6.

Jag hänvisar till forumets regler - och om någon har någon fundering om dessa så är det fritt fram att skicka pm till någon moderator/admin.
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 B1/MJ-fjärren

RTFM - det gör jag...