Författare Ämne: iPhone8 fråga  (läst 361 gånger)

FONTANA

• Stammis
  • Antal inlägg: 708
iPhone8 fråga
« skrivet: mån 28 okt 2019, 17:15:31 »
Hej på er! Jag är ingen mästare på telefoner :( och om att skicka mail och nu har jag en fråga. Ponera: Jag skriver ett sms och lägger till en bild eller två, och vill då skicka samma sms och bilder till typ fyra personer till. Vill någon pedagogiskt förklara för mig, hur jag trycker på dessa knappar/ikoner för att detta ska ske! Blir väldigt glad om jag får ett svar! :D

MVH

BenWah46

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.837
SV: iPhone8 fråga
« Svar #1 skrivet: mån 28 okt 2019, 22:27:35 »
Det kommer på min telefon upp det namn jag väljer med ett kommatecken efter. Då kan jag välja nästa namn och messa till hela listan direkt. Dvs man gör inget särskilt utan plockar namn efter namn.
Bengt W
H0 2R DCC

foffe_87

• Användare
  • Antal inlägg: 154
    • http://jaxne.com
SV: iPhone8 fråga
« Svar #2 skrivet: tis 29 okt 2019, 10:31:26 »
Gäller det mail eller sms i detta fall? Bägge delarna nämns i frågan.
Om det är sms så tror jag inte det finns något enkelt sätt att skicka ett redan skickat meddelande till fler när det är bilder med, men jag är inte säker. Om det är ett nytt meddelande som skall skickas till alla mottagare på samma gång är det enklare.
Om det ska vidarebefordras kan i alla fall texten kopieras in i ett nytt meddelande så får du se om bilder följer med eller inte. Öppna meddelande som skall vidarebefordras och håll ned fingret på det så kommer valmöjligheten att kopiera texten upp.
Skriv sedan nytt meddelande (Meddelanden > Nytt meddelande), där finns valmöjligheten att lägga till flera mottagare i Till-rutan (till skillnad om man öppnar ett befintligt meddelande från en kontakt för att svara på). Då kan samtliga mottagare skrivas in eller de som det skall vidarebefordras till om det är ett meddelande som redan skickats till någon.
Sedan är det bara hålla ned fingret på textrutan där meddelande skall skrivas för att få upp valet att klistra in den kopierade texten. Om inte bilder följer med (vilket jag inte tror men inte vet) så får ju dessa läggas in på nytt i det nya meddelandet.
Modulbyggare med svenskt i N-Re, epok V (-VI).
Dioramabyggare i flera skalor.
www.jaxne.com - DJ / Musikproducent  / Liveartist