Författare Ämne: Hornby 0 gauge reservdelar?  (läst 146 gånger)

Rörradio

• Användare
  • Antal inlägg: 90
Hornby 0 gauge reservdelar?
« skrivet: lör 02 nov 2019, 20:50:44 »
Någon som vet var man kan få tag på reservdelar till Hornbys 0 gauge Castle serie? (alltså 0, inte 00)

Jag skulle behöva ett helt set med fram och bakhjul till Royal scot (tror det är samma som till tex LMS 6954 loket, Caerphilly, etc, åtminstone ser de identiska ut då jag ställer de sida vid sida... Tror faktiskt att de alla har samma bottenplatta men modifierad för de olika överbyggnaderna Hjul, motorvagga, etc ser ut att vara samma)

Egentligen skulle jag behöva hela boggin fram och bak.

Jag skulle också behöva koppelstänger och vevstänger, etc till dem om det finns fortfarande.
(Går kanske att göra egna, men i original hade koppelstängerna en inpressad oval relief som är svår att göra, om släden till cylinderattrappen också fanns skulle det spara en heldel arbete samt att jag inte har grejer hemma just nu att förkroma saker.)

(Vi talar alltså om gamla Hornby, före 1965)

Det behöver inte alls vara original, bara det är i metall och passar tillräckligt bra för att inte se konstigt ut, kan vara mässing, eller vad som.

« Senast ändrad: lör 02 nov 2019, 20:54:02 av Rörradio »

Rörradio

• Användare
  • Antal inlägg: 90
SV: Hornby 0 gauge reservdelar?
« Svar #1 skrivet: lör 02 nov 2019, 20:52:25 »
Jag vet inte om man får lägga det här, men det går inte att konversera i annons delen, men jag har litet skala 1 delar från samma tidsepok jag kan tänka mig att byta med.

Har iof ett urverkslok utan motor man kunde slakta men vill helst behålla det i fall man får tag på en motorvagga som passade till det då det annars är komplett och i mitt tycke väldigt fint om man fick tag på saknade delar till det.
« Senast ändrad: lör 02 nov 2019, 20:56:05 av Rörradio »