Författare Ämne: Den nya funktionen "gilla"  (läst 694 gånger)

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.338
  • Lindome
Den nya funktionen "gilla"
« skrivet: tis 10 dec 2019, 05:34:54 »
Bara som en ren reflektion så har jag upptäckt att på mina inlägg så är inte den nya funktionen med o efter att ha kikat runt lite så är enbart jag "drabbad" som inte får den funktionen på mina inlägg undrar just vad det beror på. Ska man göra nån speciell inställning tro?

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.338
  • Lindome
SV: Den nya funktionen "gilla"
« Svar #1 skrivet: tis 10 dec 2019, 05:53:14 »
Men det kanske beror på att man inte ska "gilla" sina egna inlägg kanske?  :emm: Kan det vara så enkelt...

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad sintra

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.250
« Svar #2 skrivet: tis 10 dec 2019, 06:46:07 »
Men det kanske beror på att man inte ska "gilla" sina egna inlägg kanske?  :emm: Kan det vara så enkelt...

Så enkelt är det nog.
Men sen är det väl skillnad på avdelning också tror jag. Jag ser inga möjligheter att "gilla" i denna avdelning i alla fall.

Utloggad Fredrik

• Moderator
  • Antal inlägg: 1.572
    • SaFre Modelrailroading
« Svar #3 skrivet: tis 10 dec 2019, 07:41:31 »

Varma mj-hälsn Stefan

Så enkelt är det... ;)
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 B1/MJ-fjärren

RTFM - det gör jag...

Utloggad jaxne

• Användare
  • Antal inlägg: 162
    • http://jaxne.com
« Svar #4 skrivet: mån 16 dec 2019, 11:31:37 »
På tal om gilla-funktionen, varför finns det knapp för att gilla där redan i listan med ämnen? Då har man ju bara läst en rubrik och vet ju inget om innehållet. Det får ju gärna stå hur många som gillat, men knappens placering där känns fel enligt mig.
Tidigare användarnamn Foffe_87
Modulbyggare med svenskt i N-Re, epok V (-VI).
Dioramabyggare i flera skalor.
www.jaxne.com - DJ / Musikproducent  / Liveartist

Utloggad N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.068
« Svar #5 skrivet: mån 16 dec 2019, 15:21:25 »
På tal om gilla-funktionen, varför finns det knapp för att gilla där redan i listan med ämnen? Då har man ju bara läst en rubrik och vet ju inget om innehållet. Det får ju gärna stå hur många som gillat, men knappens placering där känns fel enligt mig.
Knappen är ett färdigt tillägg som vi valt eftersom den erbjöd i princip den funktionalitet vi ville ha. Undertecknad lade ca 50 timmar i somras på att bl a anpassa den till forumets grafiska utformning och att översätta tillägget till svenska innan vi tog den i drift på prov. Allt är möjligt, men någon måste ha tid, förmåga och inspiration att göra det. Gör man för stora förändringar kan det dessutom visa sig att man inte kan uppgradera tillägget när det kommer en ny version. Inga förändringar avseende gilla-knappen är därför planerade i närtid.
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare med 9mm kaliber (N och HOe). Webmaster SvMJF.