Då uppstår ju frågan på vad är det som Hnoll tänker göra som är bättre med Ma loket?
Blir det av samma härliga detaljrikedom som dom senaste vagnarna då o vad väljer ni för drivning exempelvis?
Varma mj-hälsn Stefan
Hallå Stefan 
Tack för frågan. Det är nog inte så mycket i fråga om mängden detaljer utan mer om att göra dem rätt och med mer skärpa.
Men eftersom du frågar kan jag ge min syn på saken. Tänk dock på att jag har en förkärlek till Ma loket samt ställer högre krav på utförande än den breda massan. Jag tycker det helt enkelt är för mycket och för stora saker som drar ner helhetsintrycket på modellen. Den breda marknaden kräver billigare modeller på bekostnad av det vi ser här. Alla har rätt till sin åsikt och jag välkomnar en diskussion med dem som är av annan åsikt.
(Jag kan ha missat detaljer. Jag äger inget nytt Ma lok. Mina iakttagelser är från bilder.)Mvh RickardRutor.¤ Stora framrutor görs smalare och med tunnare glas så de blir klarare samt flyttas ut så gummilisten kommer utanför fönsterramen.
¤ Mittre framruta görs bredare och med tunnare glas så den blir klarare samt flyttas ut så gummilisten kommer utanför fönsterramen.
¤ Maskinrumsfönster placeras på rätt plats samt med tunnare glas så de blir klarare samt flyttas ut så gummilisten kommer utanför fönsterramen.
¤ Förarplatsens sidorutor flyttas närmare fronterna och flyttas ut något samt görs ramen smalare så de får rätt form.
Strålkastare.¤ Nedre strålkastare görs större och förses med en reflektor med klarglas samt får rätt form.
¤ Övre strålkastare görs större och förses med en reflektor med klarglas samt får rätt form.
¤ Övre strålkastarhus görs i rätt bredd samt flyttas ut något från korgen likt förebilden.
¤ Tyfonen (Loktutan) får ett korrekt utseende med en strut som går in i strålkastarhuset samt målas nedsmutsad.
¤ Nitar på och runt omkring strålkastarhuset tonas ner till rätt form och skärpan och storlek på detaljer förbättras.
¤ Slutsignal förses med rött glas.
Dörrar.¤ Dörrar till förarplats flyttas närmare fronterna uppskattningsvis 2-3mm var i båda ändarna. Fotsteg under dörrar följer med.
Handräcken.¤ Övre handräcke kortas ned något och anpassas till dörrar och rutors flytt. Handräcket når fram till dörrarnas ledstänger.
¤ Undre gångbord kortas ner till rätt längd. (Kortare än övre handräcke) Slutar i linje med förarplatsens sidoruta. Får rätt färg.
¤ Övre handräcke på orangea versionen görs tvådelat i fronten likt förebilden så handräcket inte skymmer TGOJ märket i fronten.
Takdetaljer.¤ Dropplist på taket i fronterna får rätt form och höjd.
¤ Takets ventilationsutblås flyttas in lite och dropplisten flyttas ut lite.
¤ Takets ventilationsutblås förlängs då dom blir för korta då dörrarna flyttats.
¤ Takets ventilationsutblås ändar får rätt form/vinkel. Mer detaljerat galler på ventilationsutblåsen om möjligt.
Detaljer.¤ Multipeldosa får rätt storlek.
¤ Underrede och boggier får mer detaljer än en slät sida.
¤ Snöröjare/plog får rätt form och utseende.
¤ Strömavtagare får en mer stabil konstruktion, kanske i metall.
¤ TGOJ skylt på korgsidan görs i metall eller målas i rätt kulör.
¤ TGOJ märke i fronten på den orangea versionen placeras på en platta likt förebilden.
¤ Buffertar målas i korgens färg bortsett från den rörliga delen.
¤ Överlag skall nitar tonas ner, mer på vissa ställen mindre på andra.
¤ Nitband med nitar får göras med mer skärpa med hänsyn till målning. På modellen försvinner nitbanden under färgen.
¤ Färgval och glans får ses över då modellen ser väldigt plastig ut.
Drivning.¤ Underredet blir i metall och med drivning på 6 axlar. Kanske med kondensator för att hantera kortare strömavbrott/dålig kontakt. (Mindre än 1 sekund).