Författare Ämne: Sett i Sala  (läst 5347 gånger)

jean

• Stammis
  • Antal inlägg: 740
    • Min hemsida
SV: Sett i Sala
« Svar #50 skrivet: ons 07 aug 2019, 07:45:02 »
Jag klämmer till med Kärrgruvan?
Kör digitalt (DCC ROCO z21+ TC Brons) i H0
Verkligen ingen niträknare! Litar mera till "nostalgi och känsla"..

LarsRobert

• Stammis
  • Antal inlägg: 556
« Svar #51 skrivet: ons 07 aug 2019, 09:06:34 »
Grattis jean! Kärrgruvan är rätt svar. Jag har aldrig sett det loket där förut vad jag minns. Detsamma gäller bruna loket på bilden. Tyckte också att det var påfyllt med renoveringsobjekt på bangården. Kanske minns jag fel.

alsum

• Veteran
  • Antal inlägg: 3.044
  • alsum
« Svar #52 skrivet: ons 07 aug 2019, 09:18:31 »
Vad är för typ diesellok och vilka litt.? Jag har aldrig hört om det och inte sett heller. Det syns trevligt om fanns modell lok.

LarsRobert

• Stammis
« Svar #53 skrivet: ons 07 aug 2019, 10:39:22 »
Vad är för typ diesellok och vilka litt.? Jag har aldrig hört om det och inte sett heller. Det syns trevligt om fanns modell lok.
Jag vet inte heller men är rätt säker på att några andra vet allt om de här loken. Vore kul om ni som vet kan berätta för oss andra.

N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 906
« Svar #54 skrivet: ons 07 aug 2019, 13:41:33 »
Jag vet inte heller men är rätt säker på att några andra vet allt om de här loken. Vore kul om ni som vet kan berätta för oss andra.

Kan det det vara denna förenings rullande materiel?. Även information och bilder på Wikipedia och mer information, bilder och filmer på ENJ:s FB-sida.

Någon som har förstahandsinformation?
« Senast ändrad: ons 07 aug 2019, 13:57:26 av N_Rallaren »
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare med 9mm kaliber (N och HOe). Webmaster SvMJF.

LarsRobert

• Stammis
« Svar #55 skrivet: ons 07 aug 2019, 14:18:03 »

Kan det det vara denna förenings rullande materiel?. Även information och bilder på Wikipedia och mer information, bilder och filmer på ENJ:s FB-sida.

Någon som har förstahandsinformation?
Det är den föreningen. Hittade inget om fordonen på deras hemsida, FB är jag inte med i och wikipedia tänkte jag inte på. Tack för info! Har åkt rälsbussen några gånger och det är en fin resa. Rekommenderas.

Kristian_K

• Användare
  • Antal inlägg: 44
« Svar #56 skrivet: lör 10 aug 2019, 19:50:16 »
Lite sent kanske, men denna bild verkar obesvarad. I höjd med Ristafallet med kameran riktad mot Undersåker?
Dagens etapp slutade här.

Lokförare till yrket. Än så länge har jag dessvärre inget hobbyrum för MJ-utövande, men materiel i N och H0 finns i gömmorna.

LarsRobert

• Stammis
« Svar #57 skrivet: lör 10 aug 2019, 19:59:42 »
Helt otroligt Kristian_K!!! Hur f.n kunde du se det? Står du där nu? Eller bor du i närheten? Är du lokförare? Jag är imponerad. Minns inte själv åt vilket håll bilden är tagen. Jag stod på bron ner till campingen.

LarsRobert

• Stammis
« Svar #58 skrivet: lör 10 aug 2019, 20:10:22 »
Då kör jag en till då. Den kanske är för enkel?

Kristian_K

• Användare
  • Antal inlägg: 44
« Svar #59 skrivet: lör 10 aug 2019, 20:13:58 »
Helt otroligt Kristian_K!!! Hur f.n kunde du se det? Står du där nu? Eller bor du i närheten? Är du lokförare? Jag är imponerad. Minns inte själv åt vilket håll bilden är tagen. Jag stod på bron ner till campingen.
Jag är visserligen lokförare, men har inte kört förbi platsen per tåg. Däremot stod jag och tänkte fota vid samma bro i fjol somras under min och tjejens norrlandsutflykt (tåget var tyvärr inställt så det blev inget).

Sedan tog jag en titt i linjeboken, så det var lite fusk inblandat. :oops:
Lokförare till yrket. Än så länge har jag dessvärre inget hobbyrum för MJ-utövande, men materiel i N och H0 finns i gömmorna.

PeO

• Användare
  • Antal inlägg: 421
« Svar #60 skrivet: tis 13 aug 2019, 20:21:24 »
Idag kom facit på förförra frågan

Lite mer på http://www.jvmv2.se/forum/index.php?mode=thread&id=219865

LarsRobert

• Stammis
« Svar #61 skrivet: sön 15 sep 2019, 18:01:27 »
I dag mötte jag ett långt museumtåg mellan västerås och enköping. Vad var det för evenemang? Tyvärr så körde jag bil så det blev inte ens en dålig bild.

LarsRobert

• Stammis
« Svar #62 skrivet: mån 16 sep 2019, 13:57:10 »
Knuffar till den här frågan eftersom jag är uppriktigt nyfiken vad det var för tåg jag såg.

I dag mötte jag ett långt museumtåg mellan västerås och enköping. Vad var det för evenemang? Tyvärr så körde jag bil så det blev inte ens en dålig bild.