Modelljärnvägar > N-skala

Hur många N-skala rallare finns det i Sverige?

(1/12) > >>

Rickard95:
Hallå :)
Jag har fått frågan att se över möjligheten att ta fram Svenska modeller i N-skalan. Jag har sonderat terrängen och kan tyvärr inte se en röd tråd i de svar jag fått på en del frågeställningar som dykt upp. En sådan fråga är just hur stor del av de Mj-rallare i Sverige det är som kör N-skala. Det blir svårt att få ett rättvisande svar via en fråga på ett forum. Men i brist på andra möjligheter att göra en sådan undersökning får vi börja här.

Självklart kan tråden användas för att diskutera vilka modeller man gillar och önskar men även tekniska frågor.
Är ljud viktigt eller är det mer viktigt med ett driftsäkert lok o.s.v...
Mvh Rickard

ub:
Jag saknar alternativet, kör annan skala men köper modeller i nskala.

Spirit:
Kikar på möjligheten att även köra N, men har inte skaffat något rullande ännu.

När du säger modeller, menar du alltså även lok? I så fall tycker i alla fall jag att ljud är viktigt.

Sedan är det väl så i N-skalan, att vill man köra svenskt så är ju inte utbudet så stort. I H0 fungerar det ju att exempelvis enbart tillverka vagnar, finns ju alltid någon annan som gjort lämpliga lok. Men i svensk N-skala tror jag man åker på att skapa tågsätt för att det ska bli intressant. Med tex tyska modeller är det nog inga problem.

Jag skulle tillägga också att jag önskar svenska förebilder men hade nästan tänkt köra tyskt ändå. Orsaken är ju just utbudet. Jag undrar om det inte finns en hel del N-rallare som gärna skulle köra svenskt, men som valt att inte göra det på grund av den anledningen...?

Rickard95:

--- Citat från: ub skrivet fre 06 sep 2019, 09:34:31 ---Jag saknar alternativet, kör annan skala men köper modeller i nskala.

--- Slut citat ---
Har ändrat frågeställningen så även de som samlar på N-skalan kan klicka i de redan tillgängliga alternativen.
Mvh Rickard

AlfTm36:
Jag har inte kommit så långt att jag kör ännu med US N  skala.
Bara ett lite industrispår på gång som aldrig verkar komma igång!

Mvh

Alf K

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion