Författare Ämne: Tåg i England  (läst 670 gånger)

mansson

• Användare
  • Antal inlägg: 92
Tåg i England
« skrivet: mån 19 aug 2019, 11:31:54 »
Har under åren besökt England flertal gånger och det finns mycket som är användbart och sevärt.
tänkte dela med mig av några guldklimpar.

1, Järnvägsmuseet i York, Besökta detta i somras, Väldigt sevärt och det fanns även modelljärnväg.
2, York hade även en bra modelltågsaffär, Ligger bredvid ringmuren om ni har vägarna förbi.
3, Janes train i London , Många bra saker där.
4, Lite avsides men väl värt ett besök, modelltågsmuseum i Buorton on the water. Även här fanns en bra shop.

Så ni som vill bygga brittiskt, bara att börja boka resan...
Med vänlig hälsning mansson

FONTANA

• Stammis
  • Antal inlägg: 700
SV: Tåg i England
« Svar #1 skrivet: mån 19 aug 2019, 17:12:21 »
För mig är England bara komplicerat och knepigt. Vänster trafik, yards, ouns, pound, fot, inches och helt galna rojalister, för att inte tala om alla brexit galningar! Nä, sedan är deras lok och vagnar väldigt fula enligt min mening! Detta sagt med glimten i ögat, men England som mj, nääää!  :approve: :lol:

The Tram Man

• Användare
  • Antal inlägg: 382
« Svar #2 skrivet: mån 19 aug 2019, 18:01:12 »
Nä, sedan är deras lok och vagnar väldigt fula enligt min mening!

Och det säger du som kör Italienska tåg?  ;)

Själv har jag en flotta med Brittiska modeller hemma, köpta antingen under mina besök i Storbritannien eller via nätet. Lite smått krångligt emellanåt, men det är kul att köra med på uppvisningar och shower. Synd bara att Brittiska modeller oftast inte följer NEM standarden. Oh well... Finns ju sätt att komma förbi det problemet också.

Kristian

• Användare
  • Antal inlägg: 376
« Svar #3 skrivet: mån 19 aug 2019, 18:39:03 »
Tillhör också de som har samlat på sig en del brittiskt under åren.  Har en liten plan att sätta ihop en mindre bana som avbildar Wales under 50-talet nån gång i framtiden.
Bygger svenskt i H0, epok V-VI
Medlem i Hässleholms Modelljärnvägsförening

mansson

• Användare
  • Antal inlägg: 92
« Svar #4 skrivet: tis 20 aug 2019, 10:19:34 »
 Nä, sedan är deras lok och vagnar väldigt fula enligt min mening!

Haha , smaken är som baken,  Gillar både den härliga bruna eran av Svenska lok o vagnar och den lite mer färgglada Engelska.
Men framför allt är järnvägsmiljöerna så mycket vackrare i England, Se deras fina järnvägsstationer.
//mansson

FONTANA

• Stammis
  • Antal inlägg: 700
« Svar #5 skrivet: tis 20 aug 2019, 16:07:49 »
Dom har ju några riktigt snygga ånglok, det måste jag ju erkänna! :D : :up: