Författare Ämne: Bild  (läst 636 gånger)

cgn1954

• Användare
  • Antal inlägg: 253
Bild
« skrivet: sön 15 sep 2019, 19:34:44 »
Varför är det så få på dessa (MJ- / internet-)forum som inte visar en avatar = bild på sig själv? Det finns säkert flera anledningar men om nu dessa forum är en ersättning för att träffas rent fysiskt så vore det väl rätt trevligt se hur den man tjabbar med ser ut? Eller är anonymitet ett krav? Varför har du ingen bild på dig? Vad är risken? Eller blyg? Jag visar ju min bild.... (PS Att inte visa sig själv på bild är inte speciellt unikt på detta forum).
« Senast ändrad: sön 15 sep 2019, 21:00:00 av cgn1954 »
Mvh /CGN

Rickard95

• Stammis
  • Antal inlägg: 544
    • HNoll
SV: Bild
« Svar #1 skrivet: sön 15 sep 2019, 21:32:35 »
Varför är det så få på dessa (MJ- / internet-)forum som inte visar en avatar = bild på sig själv? Det finns säkert flera anledningar men om nu dessa forum är en ersättning för att träffas rent fysiskt så vore det väl rätt trevligt se hur den man tjabbar med ser ut? Eller är anonymitet ett krav? Varför har du ingen bild på dig? Vad är risken? Eller blyg? Jag visar ju min bild.... (PS Att inte visa sig själv på bild är inte speciellt unikt på detta forum).

Det känns helt ok att inte visa sin bild. Varför det inte blivit någon bild här vet jag inte. Jag har en bild på mig själv på ModulSyds forum.

Men nog om detta. Anledningen till att jag svarar här är för att tala om för dig att Anders på Hobby Center i Göteborg med största sannolikhet har ett Roco orange Rc4 1290 Green Cargo i växelström om du var intresserad av ett sådant.
www.hobbycenter.se/

Mvh Rickard
« Senast ändrad: sön 15 sep 2019, 21:40:53 av Rickard95 »
www.hnoll.se
"Rickard93" på Tradera.

N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 865
« Svar #2 skrivet: sön 15 sep 2019, 21:47:37 »
Personligen har jag ju en bild, men jag kan förstå om alla inte vill visa sin bild på ett helt öppet forum. Majoriteten av de som "nyttjar" detta forum gör det ju inte som bildlösa användare utan som ännu mer anonyma gäster.
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare med 9mm kaliber (N och HOe). Webmaster SvMJF.

d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 990
« Svar #3 skrivet: mån 16 sep 2019, 01:40:45 »
Varför är det så få på dessa (MJ- / internet-)forum som inte visar en avatar = bild på sig själv?
Ja, vad är det egentligen som är "problemet"?
Citera
Det finns säkert flera anledningar men om nu dessa forum är en ersättning för att träffas rent fysiskt så vore det väl rätt trevligt se hur den man tjabbar med ser ut?
Jag ser inte forumet annat än undantagsvis som socialt medium och umgängesyta. Dela med mig eller ta del av erfarenheter och lärdomar om MJ och förebilder går för min del utmärkt helt utan "nyllen". Jag tycker snarare att det underlättar att närma sig och förutsättningslöst utvärdera bidragen om jag slipper börja med att förbise ovidkommande intryck av skribenternas porträttbilder.
Citera
Eller är anonymitet ett krav? Varför har du ingen bild på dig? Vad är risken? Eller blyg? Jag visar ju min bild.... (PS Att inte visa sig själv på bild är inte speciellt unikt på detta forum).
I min situation lär inte graden av anonymitet påverkas nämnvärt av om jag presenterar min identitet med klartextliknade fullständigt namn, avatar eller bara signatur. Eftersom jag inte upplevt något värde i att bli visuellt igenkännbar har jag över huvud taget inte brytt mig om att ta fram bild för användning varken här eller någon annan stans på webben där jag har konto för publicering.  Varken FB eller LI enträgna tjatande har förmått ändra på den saken, och den attityden får duga här också.
- o000oo -

cgn1954

• Användare
  • Antal inlägg: 253
« Svar #4 skrivet: mån 16 sep 2019, 08:50:04 »
Givetvis inget problem mer än att jag - rent personligen - tycker det är trevligare med en bild... helt enkelt.
Mvh /CGN

d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 990
« Svar #5 skrivet: mån 16 sep 2019, 09:12:36 »
Givetvis inget problem mer än att jag - rent personligen - tycker det är trevligare med en bild... helt enkelt.

Jag läste frågan som om det var för få som avstod från att publicera bild.
- o000oo -

sture

• Användare
  • Antal inlägg: 484
    • http://www.bylen.se/
« Svar #6 skrivet: mån 16 sep 2019, 17:06:53 »
Japp, nu var det fixat! :-)
Sture

N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 865
« Svar #7 skrivet: mån 16 sep 2019, 18:21:15 »
Japp, nu var det fixat! :-)
Är det du till höger eller vänster ;)?
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare med 9mm kaliber (N och HOe). Webmaster SvMJF.

olleF

• Stammis
  • Antal inlägg: 671
    • Engelsfors - Drambo Modelljärnväg
« Svar #8 skrivet: mån 16 sep 2019, 20:26:17 »
Hmmm... trodde jag hade en avatar här.....

Men nu är det fixat här också  :approve:
OlleF
Skala N - Loconet, Digitrax, TC8 Gold

-besök gärna En mellansvensk anläggning i skala N samt Frykmodell.se

sture

• Användare
  • Antal inlägg: 484
    • http://www.bylen.se/
« Svar #9 skrivet: mån 16 sep 2019, 21:11:51 »

[/quote]
Är det du till höger eller vänster ;)?
[/quote]
Det är jag till vänster och mitt "alter ingo" till höger. ;-)
Sture