Jag kan på sätt och vis hålla med dig Per Lind.
Det är ju en del psykologi i detta med att skriva och uttrycka sig på olika forum.
Har själv haft långa perioder då jag inte gjort några inlägg i min tråd eftersom den intuitiva känslan har varit att inte så många verkar uppskatta dem, just på grund av avsaknaden av kommentarer.
En gillaknapp löser detta på ett enkelt sätt och för min del räcker det med att en enda person gillar mitt inlägg så känns det genast sporrande och kul att göra ett nytt.
Dessutom ger en gillaknapp en möjlighet för personer som kanske inte vill skriva inlägg/kommentarer på forum att i all enkelhet uttrycka att man gillar det man läser.
Men, jag vill för den delen inte att vi helt skall sluta skriva korta kommentarer som "Bra!" och "Fint!" eller lägga till glada emojis till varandra om vi känner för det, båda möjligheterna är bra och skall uppmuntras.
Skillnaden tycker jag, är att de positiva korta kommentarerna ändå gör forumet lite mer levande. Jag tror inte att Per menade att vi skulle sluta med dem helt, jag vill bara understryka att de är väldigt trevliga att få också.
Men jag är alltså klart för gillaknappens fortsatta existens i dess nuvarande form.