Hej Rio G

Tack för uppskattning och din fråga.
MTH. De går faktiskt riktigt bra. Tunga lok och bra drivning. Jag har köpt mina i Frankrike och Spanien.
Finns en del att få fatt på där. Väl så goda egenskaper som ett Märklin. Man bör väl undvika R1 men det går att köra där också.
Nu har jag bara slanka växlar och större radier utom på ett par ställen som ej trafikeras annat än i undantag.
Mitt PRR går som en dröm. Dessutom mellanenheten (den utan hytt) har egen drivning ljud och allting

Så det är bra grejer rakt igenom. MTH har gedigen erfarenhet av treledare eftersom de tillverkar i skala O som är Lionels område.
Enda luriga är att de har ett eget digitalsystem. Men det går att ställa om till DCC. Fint ljud och mååånga effekter.
BRAWA. Det är i grunden samma som Life-Like/Athearn. Drivaxlarna (kuggarna) kan vara ett orosmoment.
Finns hjul att tillgå . Tror deras V100 har samma storlek. Sedan är det lite pyssel att pilla med dem.
Jag har inte kört så mycket med BRAWA då jag har haft lite tjafs med en dekoder.
Har även BRAWA E7 UP som ska testas ordentligt när jag fått ordning på banan.
Ett BRAWA DL 109 Santa Fe finns också på hyllan. Samma sak där. Har inte mer än testkört lite.
På sommaren kör jag utomhus på tillfällig bana, men det är lite knepigt nu. Har ett gäng konferensbord som jag ställer ut i en stor rektangel.
Sedan har jag ett LIMA F45 AT&SF tror det heter. Lite enklare och "billigare" i kvalitet, men går skapligt. Köpt i Frankrike.
Petat i en ESU V4 dekoder i det. Samt ämnar göra en motorkonvertering a la SUSI dvs finska varianten. Har funkat mycket bra i övriga LIMA.
Jag har skrivit en del om det.
På väg in är ett testköp. Ett MEHANO FP45 AMTRAK. Får se vad det går för.

Det finns några Rivarossi USA-ånglok till försäljning i Berlin som är i AC-utförande.
Så det finns lite att få tag i.
Bäst är nog MTH. Men marknaden är väl smal för att köra USA med HO och treledare för dem.
De gör ju annars med europeiska förebilder fortfarande treledare (AC).
ESU skulle väl komma med något framöver. Jag har lagt intresseanmälan på två lok.
Vi får se om de får till det.
Om du vill kan jag snoka rätt på något objekt om du är sugen. Vi kan ta det via PM i så fall.
Med tillönskan om en God Jul !