Hallå igen MJ-vänner ! 
Kort avrapportering av veckans och helgens vedermödor.
Koppleriet fortgår. En sladd där , en kontakt där å plint där.
Inte så upphetsande kanske.
Sedan så måste jag fixa till lite räls. Avkap med 8 mm på tre spår.
Tar nog den grejen under nästa dag.
Har köpt nya sågblad så nu ska det kunna ske utan problem.
Sedan som avslut några foton på en renoverad vagn.
Fick en hoper ganska plastiga och kanske inte så roliga Mehanovagnar till skänks.
Har med visst pyssel och möda fått ordning på första exemplaret.
Bara att begrunda foton som följer här.
Köpte 100 meters rullar av de kablar som behövs.

Hade en massa nollskenor och plintar till övers. Kapat och satt på plexi för rejäl koppling.

Olika kretsar för lyse och körström osv. Försöker märka upp någorlunda. Till hjälp är också att vara konsekvent med färg, kopplingsordning osv.
Ex.vis inkommande alltid till vänster på en panel. Svart är alltid jord/nolla i hjälpström. Grå 16 VAC (fas) . Brun är alltid digital=0. Vit är digital manöver (via booster).etc.

Tre spår måste kortas 8 mm. Bara att ta fram sågen...



Några vagnbilder. Måste växla om arbetstema då och då.

Har en del pyssel med mitt andra projekt också. Iofs kan man väl köra på båda sedan.



Har tre renoveringsobjekt. Jämförelse med råvarianten nedan. Målning, Kadee koppel och boggies. Nya stolpar i mässing samt nytt trädäck. Samt lätt "vädring". Duger fint för mina syften.



Försökte måla och piffa upp originalträdäcket. Men tog väck och gjorde nytt av Northeastern plastflak.
Vagnen(arna) är väl från början något slags CN hjälp/arbetståg. Men de får bli transportvagnar a la flakvagn istället.
Sistan bilden där ett gäng uppiffade vagnar får posera.

Det var allt denna runda. Tebax till bangården och arbetet på banan.

m v h

//PZ