Hej!
Här har du fått lite olika lösningar på det här med enkelspår/dubbelspår.
Håkans förslag med dubbel uppsättning hål

praktiseras av bl a FREMO
http://www.rotsekk.net/postnuke/modules.php?name=News&file=article&sid=24De har valt att behålla måttet spårmitt-modulsarg och gjort dubbelspårsmodulerna lite bredare. (46 mm = dubbelspårsavstånd)

Därigenom får man en jämn sida och en ojämn (baksida) när man dockar enkelspår mot dubbelspår.

Ett motsvarande alternativ är att gå på Svantes lösning om valfria modulbredder och låta modulen vara 337 mm bred, dvs då ligger båda spåren 140 mm från resp kant.
Edit: En stor poäng med att ha dubbelspåret centrerat

på modulen (a la FREMO) är att kurvorna kan användas valfritt som höger eller vänsterkurvor.

Även om man använder sig av begreppen "publiksida" - "baksida"
Till MMMs fördel

hör att man enkelt kan kamouflera dubbelspåret med en lös stoppbock om man dockar dubbelspåret mot en enkelspårsmodul. Något som svårligen låter sig göras med modulstandarder där även landskapet ingår i gavelutformningen.
Någon klubb som har en "universallösning" har inte jag hittat än, tips mottages.
