Författare Ämne: Har bytt webbläsare från chrome till microsoft edge, kan inte ladda upp bild  (läst 2754 gånger)

Utloggad fortuna

• Användare
  • Antal inlägg: 375
Är det någon vänlig själ som kan förklara för mig om det finns någon inställning man behöver göra för att kunna ladda upp bilder i svensk mj forum, Jag vill gärna har edge  men hittar ingen klar logik i varför det nu inte fungerar.. jag kan skriva men inte lägga in bilder eller klicka på glada gubbar,..

kattjaevel

• Gäst
Jag kan inte svara på din fråga men vet att många har besvär med Edge. Jag undrar varför vill du byta?

Utloggad ulwen

• Stammis
  • Antal inlägg: 984
  • H0 - 3R, N-skala DCC - Allt svenskt
    • Min hemsida
För att forumet fortfarande kör en gammal version.
Det är rättat i SMF för rätt länge sen.
Senaste version av SMF är 2.0.14. Här är det 2.0.2.
H0 - 3R, Digitalt N - Digitalt. Svenska förebilder.

Utloggad fortuna

• Användare
Jag kan inte svara på din fråga men vet att många har besvär med Edge. Jag undrar varför vill du byta?
Mest för att jag har windows 10 och microsoft har efter varje ny uppdatering uppmanat att man ska ha det bästa man kan ha, Prova microsoft edge, bästa som finns??  :oops: :oops: :oops:

Utloggad fortuna

• Användare
För att forumet fortfarande kör en gammal version.
Det är rättat i SMF för rätt länge sen.
Senaste version av SMF är 2.0.14. Här är det 2.0.2.
Hängde nog inte med dig där..  :D :D
Hur menar du då? om jag laddar sidan så får jag en gammal version??

Utloggad paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 5.361
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
Mest för att jag har windows 10 och microsoft har efter varje ny uppdatering uppmanat att man ska ha det bästa man kan ha, Prova microsoft edge, bästa som finns??  :oops: :oops: :oops:

"Det bästa man kan ha"  ?????

Vad var skälet till att du över huvud taget valde Win 10 ?
Följde det med en ny dator eller var det ett klart motiverat behov att ha det senaste?

Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
Moduler 2RH0 /N-skala /Traincontroller /MGP /RTFM
Min hemsida
Min Youtube kanal

kattjaevel

• Gäst
Vik dig inte för Microsoft. Ha Chrome om du själv vill.

Utloggad fortuna

• Användare

"Det bästa man kan ha"  ?????

Vad var skälet till att du över huvud taget valde Win 10 ?
Följde det med en ny dator eller var det ett klart motiverat behov att ha det senaste?
Lugn.. Lugn..  :heart: nu ska vi inte brusa upp.. Win 10 följde med datorn.. Så.. Oavsett vad man tycker om microsoft o win 10 eller inte så fungerar inte att lägga in bilder. Det var frågan..

Utloggad fortuna

• Användare
njaee i grunden viker jag inte ner mig.. Men... Jag har f- secure  och de har tydligen anammat microdoft brandvägg.. Jag har tusen beskymmer o logga in på nätverket.med chrome. Men inte med edge..  :dead:

Utloggad berserken

• Användare
  • Antal inlägg: 77
njaee i grunden viker jag inte ner mig.. Men... Jag har f- secure  och de har tydligen anammat microdoft brandvägg.. Jag har tusen beskymmer o logga in på nätverket.med chrome. Men inte med edge..  :dead:
Har med F-secure och använder crome

kattjaevel

• Gäst
Ska klargöras att jag tycker Microsoft gjort mkt för oss vanliga datoranvändare. Många Os finns men som insteg är Microsoft fantastiskt. Tycker för övrigt att Win 10s tvångsuppgradering inte imponerar. Jag förstår att det det går att stänga av i registret men det ska INTE fungera så.
Kör för övrigt en Mac och två pc och lite annat.

Utloggad Arstuga

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.847
    • http://arstuga.se/jvg.htm
Det går ju också att aktivera Internet Explorer i Win 10. Allt för att slippa Edge... ;)
Hälsningar
Stefan Nilsson
HemsidaModelljärnvägsmagasinet • H0 - S9 - 0e - LGB

Utloggad fortuna

• Användare
Det går ju också att aktivera Internet Explorer i Win 10. Allt för att slippa Edge... ;)
Det ju sant, men hellre ,  kanske jag kan fortsätta använda chrome , vitsen var just hela konceptet, har win 10. office 365, onedrive, nåväl. får väl fundera en stund på detta..

Utloggad fortuna

• Användare
Ska klargöras att jag tycker Microsoft gjort mkt för oss vanliga datoranvändare. Många Os finns men som insteg är Microsoft fantastiskt. Tycker för övrigt att Win 10s tvångsuppgradering inte imponerar. Jag förstår att det det går att stänga av i registret men det ska INTE fungera så.
Kör för övrigt en Mac och två pc och lite annat.
Tvångsuppdateringarna kan jag förvisso förstå, till viss del, då användare fick själva valet att trycka på "uppdatera " innebar att tusentals åter tusentals datorer aldrig gjordes några uppdateringar på, sedan blev dessa förbannade över att mycket inte fungerade till slut. 

Uppdateringar, patchar, maskhål, säkerhetsloggar, etc måste till över tid då det sitter många människor och loggrobotar skannar av internet hela tiden för att just hitta olika säkerhetsbuggar.. vi vanliga små är kanske inte så hårt utsatta men företag av olika slag..
Windows 10 har dock ändat till lite smidigare uppdateringförlopp än tidigare.
Tex tidigare kunde datorn stängas av och uppdatera oavsett vad man höll på med,  Nu får man ett meddelande att uppdatering är dags, du kan välja vänta , men det kommer fler och oftare uppmaningar att man ska uppdatera, det går inte att ignorera längre.. men det viktiga är att man hinner spara undan sitt arbete..
Nåväl, blir väl Chrome ett tag till då  :emm: :emm:
Mvh Mikael.

Utloggad fortuna

• Användare
Har med F-secure och använder crome
berserken, Har du inte märkt att f-secure har tagit bort sin egen brandvägg , som jag tyckte var bra , för att ingå avtal och bygga in microsofts brandvägg i f-secure internetskydd? går man in i f-secure inställningar för att ändra ett justera brandvägg då blir det windows egen..  :disapprove: :disapprove:
Nåväl, får köra chrome ett tag till, vill ju inte missa att lägga byggbilder här på forumet  :cool: :cool:
Mvh Mikael.