Författare Ämne: Startsatser med z21 start  (läst 4232 gånger)

Staffan

• Stammis
  • Antal inlägg: 523
SV: Startsatser med z21 start
« Svar #25 skrivet: sön 22 okt 2017, 20:06:42 »
Efter att ha kört fast igen bad jag en person som är mycket digitalare än jag att hjälpa mig. Även han gick bet på uppgiften. De verkar ha krånglat till det rejält!

Fråga till er som har lyckats och verkligen tror er kunna det: Är det någon som skulle kunna göra det åt mig vid tillfälle? Jag klarar det helt enkelt inte!  Jag skulle kunna åka rätt långt. Bor i Östergötlande och kan tänka mig att åka en bit neråt Småland eller uppåt Stockholmsregionen.

Eller är det en bättre idé att fråga den datorfirma som brukar hjälpa mig med annat datorstrul?

Staffan

Fredrik

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 1.345
    • SaFre Modelrailroading
« Svar #26 skrivet: mån 23 okt 2017, 03:11:13 »
Hej,

hur "långt" har du kommit? Har du laddat ned och använt Maintenance.exe? Har du lyckats få fram frigivningskoden på Roco:s hemsida?
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 A4/MJ-fjärren

Staffan

• Stammis
« Svar #27 skrivet: mån 23 okt 2017, 07:31:52 »
Jag har laddat ner programmet men sedan kommer jag inte längre. Kan inte säga direkt var jag eller han kör fast men det är så komplicerat att jag inte tror att jag kommer längre själv.
Staffan

Fredrik

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 1.345
    • SaFre Modelrailroading
« Svar #28 skrivet: mån 23 okt 2017, 10:24:58 »
Koppla z21Start till routern från 10814 med en nätverkskabel, och starta dem båda. Ta sedan fram datorn och anslut till routerns nätverk och se till att välja rätt trådlösa nätverk, eller anslut även datorn via nätverkskabel till denna router (gör du det med nätverkskabel - stäng då av ev. WiFi på datorn så den inte använder det istället). Sedan startar du "Maintenance.exe" och trycker på "Verbinden" (eller "Connect" om du har en engelsk version). Då ska du få fram ett serienummer under knappen du just tryckte på (när den har anslutit till z21:an).

När du fått fram det serienumret kan man gå vidare... Lyckas du inte - kan jag fixa till den!
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 A4/MJ-fjärren

Staffan

• Stammis
« Svar #29 skrivet: mån 23 okt 2017, 11:35:16 »
Hej Fredrik

Bussigt att du vill hjälpa mig!!!

Jag kör obevekligen fast, det kommer upp ett felmeddelande som även den som hjälpte mig får upp och som bara återkom vad han än gjorde... Dessutom hade han ändrat språket till engelska, vilket jag förstår dåligt.

Tycker det är svårt att så att säga både vara ansluten och inte vara det...

Staffan