Författare Ämne: Kontroverser  (läst 2700 gånger)

Utloggad Spirre

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.533
Kontroverser
« skrivet: tis 21 mar 2017, 19:26:36 »
Okända marker, bara en reflexion. Kan det vara så att Svenskt MJ-Forum är vår största mötesplats för alla som gillar mj? Är det inte i så fall logiskt att vi lockar till oss människor med vitt skilda åsikter? Kan det vara därför det uppstår så många dispyter på vårt forum, enligt uppgift betydligt fler än på andra mj-forum? Är det därför vi behöver moderatorer vilket andra forum, återigen enligt uppgift andra inte behöver?

Vi behöver våra moderatorer för att hålla ordning på oss knäppskallar, eller hur? Men jag håller med Mekanoid om att det känns fel att ta bort oacceptabla inlägg, det ger ingen känsla för vad som är dålig stil på Forumet. Vet inte om det är tekniskt möjligt, men jag skulle föredra en dödskalle i form av en vattenstämpel över det misshagliga inlägget. Eller något annat sätt att tala om för oss att "Det här gillar vi inte på Forumet!", men redovisa vad ni inte gillar. Det ger oss andra tydliga signaler för vad som inte är acceptabelt.
Lär av andras misstag så slipper du göra alla själv.

Utloggad PerH

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.349
SV: Kontroverser
« Svar #1 skrivet: tis 21 mar 2017, 21:57:29 »
Fast om ett inlägg jag skrivit raderas så är jag ju inte dummare än att jag begriper att mitt inlägg inte varvacceptabelt...
Svenskt epok V-VI, H0 2R DCC m Z21/Mgp och TC(g)

Inloggad Fredrik

• Moderator
  • Antal inlägg: 1.718
    • SaFre Modelrailroading
SV: Kontroverser
« Svar #2 skrivet: tis 21 mar 2017, 22:07:14 »
Den funktionen finns inte Spirre - inte idag i alla fall.

Vi använder de möjligheter vi har enligt de regler som finns. Är det någon som tycker att vi (jag) gör jättefel - så är det helt ok om vederbörande hör av sig i pm - så kan jag lämna över moderationen till denne istället! Jag behöver inte ha den här rollen, det tar en massa tid som jag kan använda till annat (skriva inlägg på sandlådenivå och bli avstängd t.ex).

Så nu låser jag den här tråden också - och hoppas att vi kan återgå till MJ istället - och att jag slipper göra fler ingrepp - men det är helt upp till er! ;)
« Senast ändrad: ons 22 mar 2017, 02:20:25 av Fredrik »
Hälsningar,

Fredrik  (även: SaFre Modelrailroading)

Z21 + MGP, ECoS 2 + ECoSDetector + MGP, CS3+ + CdB, TC (G) 9.0 B2/MJ-fjärren

RTFM - det gör jag...