Ligger (i sängen innan jag släcker lampan) just den här tiden och återläser äldre AoH ifrån 2014 och framåt och myser. Hoppas verkligen att det blir en com back för AoH. Jag är en tåg man, men gillar ju all slags hobby och det är kul att läsa om annat än bara tåg. Jag gillar blandningen av all hobby i AoH! Man lär sig tex en massa av dessa plastbyggare ang målning och washing som man sedan kan appliciera på tågvagnar Sedan har jag en subjektiv åsikt om Modellrallaren som jag är prenemurant av. Deras senaste nr tycker jag har blivit till det sämre, mera stora bilder (som man naturligtvis bygger sidor av) av en massa events som jag tycker bara skulle vara en notis om på en typ tio rader. Det är för mig helt ointressant av vad dom eller dom träffades och gjorde dittan eller datten. I ett av dom senaste nummrerna var det bilder på en massa moduler på flera sidor i nåt evenemang. Kul för dom men inte läsvärt för mig på tre fyra sidor och med mest bilder. Modellrallaren verkar ha tappat greppet, kanske mest beroende på att allt skall vara svenskt, svenskt i alla förebilder. Läste igår kväll (innan lampan släcktes) en art i AoH 5 2012, och det var en test om en nybörjar färgspruta ifrån Revell och den var verkligen relevant, med bilder och informativ text. Sådant som tex inte modellrallaren haft någon bra koll på, och om ni frågar mig skulle jag kunna ge er en massa frågeställningar till om frågor som kanske vi inte heltidsproffs vill ha artiklar och bilder på. Artiklar om att bygga tunnlar och deras svårigheter (åtkomst) jag har ännu inte läst en bra artikel om det, räls läggning, bygga berg och sluttningar, vädra lok vagnar men också boggier, vagnssidor,tak. Om att bygga vändsligor och om polaritet i bild och text. Gleisvendel, jag kommer inte på det svenska ordet, men att bygga en spiral för att kunna nå ett högre plan. Se där! Lite tips som modellrallaren borde ha stora artiklar och bra beskrivningar om hur man gör istället för nån jämra träff av något slag. Helt enligt mig, men detta tycker jag! Forza AoH Viva!