Har gått på Hjulmarknaden i flera år nu, och tycker fortfarande det är lika kul. Kommer alltid därifrån med någonting, vare sig det är modeller, böcker, tidningar, filmer, eller något annat. Har hittat mycket där som jag inte kunnat få tag på annars, som jag inte sett någon annanstans.
Ja, det är ofta samma handlare som är med, men det betyder inte nödvändigtvis att alla har samma sortiment. Finns ganska ofta nyheter från åtminstone Roco, Märklin, och NMJ som även har ett eget bord.
Prismässigt är det en blandning. Vissa firmor kör på samma priser som i butiken, vissa har mässpriser, vissa har högre priser än normalt. Då är man dock tillbaka vid det där att om du inte vill betala så behöver du inte. Men beroende på produkten i fråga så kanske man inte ser en till sån på några år, och under den tiden kan ju värdet, och därmed priset, skjuta i höjden.
I år kom jag därifrån med bland annat en Roco godsvagn som jag, efter köpet, såg att en annan säljare hade för 50kr mer än jag betalade. Man får kolla noga.
Jag kommer fortsätta gå på Hjulmarknaden så länge den finns kvar, för det finns alltid något att lägga vantarna på.