Jo jag tackar... "I all sin enkelhet" Det har tagit sjukt många timmar att bygga detta projekt, att kapa och måla nästan 10000 grillpinnar med mera med mera. Att den ser ödslig ut är ju för att det bara är det fasta delarna som jag laddat upp. Alla de lösa detaljerna som fordon och gubbar som gör den levande ställs upp först när den är ute på träffar.
Sen är jag ingen nitrallare som ska tycka sönder allt det roliga och bygget är ju delvis påhittat, byggnader och vissa fordon, det är grundidén som bygger på Töva.
Det som är så tråkigt på detta forum kontra modulforumet där man istället för att se helheten, allt jobb och den inspiration man vill dela med sig så hakar man upp sig på att det inte finns en orange servicebil eller stolpar som är fel på en vagn.
Det bästa vore om ni nitrallare kunde skicka mig nån länk här på forumet så jag får se hur ni byggt era moduler, jag antar att det måste vara helt omöjligt att skilja dem från verkligheten. Några frågor där är ju då.
Har loken riktigt skruvkoppel och fungerande luftsystem, Antar att Elloken drivs av ström från skalenlig luftledning och inte ström i rälsen likaså gäller diesel för dieselloken och kol till ångloken, hur har ni löst det. Rälsen och växlar är givetvis av svensk snitt och byggd på plats, inte nån flexrälsbit från kända tillverkare. Fullt fungerande inredning och öppningsbara dörrar till loken samt en preiserlokförare som håller ner ett fullt fungerande säkerhetsgrepp.
Om inte så blir jag besviken på den enkla nivån. Vi kan inte bygga, ursäkta uttrycket leksakståg och anläggningar som i detalj är på pricken 100% som i verkligheten, möjligen komma nånstans en bit i närheten.