Omröstning

Tycker Du att "månadens bild" skall vara en aktiv del av detta forum?

Ja! Jag kommer att skicka in minst 1 bild varje månad!
8 (17.4%)
Ja! Jag kommer att skicka in minst 1 bild varannan månad!
6 (13%)
Ja! Jag kommer att skicka in minst en bild var 3:e månad!
6 (13%)
Ja! Jag kommer att skicka in max en bild varje halvår!
25 (54.3%)
Nej! Jag tycker inte att månadens bild skall vara kvar!
1 (2.2%)

Antal personer som röstat: 46

Omröstningen har avslutats: sön 31 mar 2013, 15:20:31

Författare Ämne: Månadens bild - Vara eller icke vara?  (läst 15747 gånger)

Pennstativ

• Stammis
  • Antal inlägg: 764
Månadens bild - Vara eller icke vara?
« skrivet: fre 15 mar 2013, 14:20:31 »
 Min uppfattning är att det var väldigt trevligt att följa röstningarna i "månadens bild". Om vi alla försöker bidra med bilder så kanske det kommer igång igen?! För säkerhets skull så görs härmed en liten marknadsundersökning av intresset. Uppmanar särskilt administratörer att bevaka resultatet.
SJ (F.d. BAJ-VCJ) 59-69

HJP

• Veteran
  • Antal inlägg: 3.100
SV: Månadens bild - Vara eller icke vara?
« Svar #1 skrivet: fre 15 mar 2013, 15:08:36 »
Märkligt att man inte kan gilla måndens bild, även om man inte har bilder att skicka in   :wacko:

HJP

Spirre

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.533
« Svar #2 skrivet: fre 15 mar 2013, 15:48:32 »
Håller fullständigt med HJP, bilder ger inspiration och/eller bekräftelse på var man själv befinner sig i utvecklingen av hobbyn  :handshake:
Lär av andras misstag så slipper du göra alla själv.

RobertW

• Användare
  • Antal inlägg: 84
« Svar #3 skrivet: fre 15 mar 2013, 15:49:45 »
Saknar också alternativet.

Tycker det är trevligt att se månadens bilder även om jag inte har några själv att bidra med.

Pennstativ

• Stammis
« Svar #4 skrivet: fre 15 mar 2013, 15:55:43 »
Hej! Problemet är nu löst!

Alternativ nr 4 är ändrat till "jag kommer att skicka in MAX en bild varje halvår.

Ber om överseende med att alternativet inte fanns från början! Får säga som Peter Dalle: "-Tänkte inte på de..."  :D
« Senast ändrad: fre 15 mar 2013, 15:57:21 av Pennstativ »
SJ (F.d. BAJ-VCJ) 59-69

HJP

• Veteran
« Svar #5 skrivet: fre 15 mar 2013, 16:31:02 »
Hej! Problemet är nu löst!

Alternativ nr 4 är ändrat till "jag kommer att skicka in MAX en bild varje halvår.

Ber om överseende med att alternativet inte fanns från början! Får säga som Peter Dalle: "-Tänkte inte på de..."  :D
Förmodligen finns det många som inte har några bilder att skicka in, överhuvudtaget, men ändå gillar Månadens bild. Varför då ha med att man tänker skicka in bilder, i alla alternativ som är positiva till Månadens bild  :question:

HJP

Spirre

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.533
« Svar #6 skrivet: fre 15 mar 2013, 16:54:20 »
Citera
Förmodligen finns det många som inte har några bilder att skicka in, överhuvudtaget, men ändå gillar Månadens bild. Varför då ha med att man tänker skicka in bilder, i alla alternativ som är positiva till Månadens bild  :question:
:handshake:
Lär av andras misstag så slipper du göra alla själv.

Masse

• Användare
  • Antal inlägg: 74
« Svar #7 skrivet: fre 15 mar 2013, 17:12:45 »
Instämmer till fullo med HJP.  :handshake:
Har precis börjat med de första stegen på banan och har nog inga bilder att bidra med än på ett bra tag.
Följer dock med stort intresse månadens bild och röstar.

Ha det gott.

Mats.
Mats.
Märklin, IbCom, RocRail.

Mj-Philip

• Användare
  • Antal inlägg: 252
« Svar #8 skrivet: fre 15 mar 2013, 19:55:06 »
Månadens Mj-Bild tycker jag ger både inspiration och det är månadens höjdpunkt här på forumet. Håller fullständigt med HJP.

Mvh Philip

alsum

• Veteran
  • Antal inlägg: 3.029
  • alsum
« Svar #9 skrivet: fre 15 mar 2013, 20:12:52 »
Håller med HJP. Jag haft bilder till månad bild. Syns inte intresse av min bilden. Så tappat månad bild och inga fråga efter bilder. Känn som tappat allt hobby saker även månad bilder. Vad ska jag göra då?
Ju roligare att de bilder hemma hobby och ???. Jag tittade flera bilder som är mycket snyggt landskap och anläggningen. Jag har inga så bli lite svårt bilder till Månad bild. Inte så lätt för mig. Håller med HJP.  :handshake:

DJ

• Användare
  • Antal inlägg: 229
« Svar #10 skrivet: lör 16 mar 2013, 09:23:56 »
Håller med alla som vittnar om att gilla månadens bild utan att själva kunna bidra. Jag har t.ex. varken kamera eller mobil, men bygger med förtjusning landskap till min bana. Vill lära mig med och bli inspirerad!
M-räls och 50-talsstuk på det hela. "Det var bättre förr, ju förr desto bättre"...

Pennstativ

• Stammis
« Svar #11 skrivet: tis 02 apr 2013, 12:57:48 »
Hej igen! Med tanke på det förhållandevis låga intresset för "månadens bild" så får man notvilligt och i all ödmjukhet uttrycka förståelse för att företeelsen uteblivit under senare tid. Lite synd tycker undertecknad.
SJ (F.d. BAJ-VCJ) 59-69

Mazz

• Stammis
  • Antal inlägg: 754
    • Banbyggarna
« Svar #12 skrivet: tis 02 apr 2013, 13:24:15 »
Hej igen! Med tanke på det förhållandevis låga intresset för "månadens bild" så får man notvilligt och i all ödmjukhet uttrycka förståelse för att företeelsen uteblivit under senare tid. Lite synd tycker undertecknad.

Jag kan väl tycka att det tvärtom är ett bra intresse för månadens bild bland forumdeltagarna...  Om man tolkar resultatet just nu, så skulle det gott o väl bli 10 bilder varje månad att rösta på om alla gör som dom valt i omröstningen.  Bara cirka 2% som inte tycker den är värd at ha kvar. Dessutom får man ju inte glömma värdet även för glada "tittare" som av en eller annan anledning inte själva postar bilder, tror det är en stor grupp som uppskattar bilderna, som ju nämnts redan.

Kanske kan vara ide att utse en ChMB ? Som själv driver månadens bild utan att belasta administratörerna?

Personligen tycker jag månadens bild är väldigt trevlig på många sätt så jag hoppas det är möjligt att den kan fortsätta.

(ChMB  =  Chef Månadens Bild)   ;)

Gissberg

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.037
« Svar #13 skrivet: tis 02 apr 2013, 13:36:56 »
Jag tolkar inte alls resultatet som att det är ljumt intresse. Skulle alla skicka en bild varje månad skulle vi översvämmas av bilder. Jag tycker det är jätteroligt med månadens bild men begränsar mej att skicka då jag har något som passar temat. Jag förmodar andra resonerar likadant, man gör en egen gallring och bedömning först. Hur som helst är ju intresset orubbat för att få se andras bilder lika stort! Nej, låt oss få Månadens bild tillbaka!
En modelljärnväg blir aldrig färdig, och tur är väl det.

HJP

• Veteran
« Svar #14 skrivet: tis 02 apr 2013, 14:36:41 »
Kanske kan vara ide att utse en ChMB ? Som själv driver månadens bild utan att belasta administratörerna?

(ChMB  =  Chef Månadens Bild)   ;)
Vilken schusig titel  :)  :up:
Om vi ska uttrycka oss på järnvägsspråk - och det ska vi väl - så räcker det dock med CMB. Åtminstone "trycker man ut" sig så på SJ  ;)  :approve:

HJP

DJ

• Användare
  • Antal inlägg: 229
« Svar #15 skrivet: tis 02 apr 2013, 18:24:22 »
Som jag skrev förra gången frågan var uppe, alltid trevligt och intressant att följa olika prestationer. Att jag sedan reserverade mig från eget deltagande förklarades av att jag varken har kamera eller mobiltelefon att fotografera med.
Men intresset för månadens bild kvarstår!
M-räls och 50-talsstuk på det hela. "Det var bättre förr, ju förr desto bättre"...

Anton Torstensson

• Chef Månadens Mj-bild
  • Antal inlägg: 1.452
    • http://www.hattifnatt.se/
« Svar #16 skrivet: tis 02 apr 2013, 19:22:07 »
Jag saknar månadens bild! Kan tänka mig att vara ansvarig för att hålla igång månadens bild, med omröstning och det som hör till. Sitter ändå så mycket vid datorn, så det blir inga problem för mig att hinna med det. Eller är kanske CMB en eftertraktad post som fler vill ha?

Mvh Anton  :)

Mazz

• Stammis
  • Antal inlägg: 754
    • Banbyggarna
« Svar #17 skrivet: ons 03 apr 2013, 11:14:19 »
Jag saknar månadens bild! Kan tänka mig att vara ansvarig för att hålla igång månadens bild, med omröstning och det som hör till. Sitter ändå så mycket vid datorn, så det blir inga problem för mig att hinna med det. Eller är kanske CMB en eftertraktad post som fler vill ha?

Mvh Anton  :)

Mmm...  blir säkert en lång process att gå igenom alla ansökningar till CMB...   :D    eller inte...

Mycket trevligt att det finns en frivillig kandidat att ta hand om månadens bild! Jag tror att månadens bild dessutom är en jättebra verksamhet i ett mj-forum, bilder är ju alltid skoj för alla att titta på. Så min ödmjuka förhoppning är att Anton blir CMB, det tror jag blir jättebra. Admin?   ;)

Pennstativ

• Stammis
« Svar #18 skrivet: ons 03 apr 2013, 12:31:38 »
Anton! Nu steg Du till topp-position i (mina) grader! Klart att Du skall dra i gång "Månadens bild"! Stöder Dig till fullo, och lovar att skicka åtminstone en bild i halvåret! Håller utkik efter starten! April blir jättebra!
SJ (F.d. BAJ-VCJ) 59-69

Per Lind

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.967
« Svar #19 skrivet: ons 03 apr 2013, 13:10:38 »
Efter mycket  :O  övervägande tycker jag vi anställer Anton som CMB.
-Per
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------
H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema. Pacific Electric.

larnor

• Användare
  • Antal inlägg: 55
« Svar #20 skrivet: ons 03 apr 2013, 13:59:14 »
Tycker det skulle vara väldigt trevligt om Anton vill ta arbetet/uppgiften som CMB. Det skulle var kul om Månadens bild kommer igång igen med alla trevliga bilder. :up: :up: :up:
Lasse

Masse

• Användare
  • Antal inlägg: 74
« Svar #21 skrivet: ons 03 apr 2013, 18:08:19 »
Mycket trevligt initiativ av Anton  :clap:, hoppas månadens bild kommer redan i April. :up:

Mats.
Mats.
Märklin, IbCom, RocRail.

Anton Torstensson

• Chef Månadens Mj-bild
« Svar #22 skrivet: tor 04 apr 2013, 00:32:46 »
Tackar för ert stöd! Jag ska fråga forumets moderator om lov.

Mvh Anton

HJP

• Veteran
« Svar #23 skrivet: tor 04 apr 2013, 01:19:40 »
Tackar för ert stöd! Jag ska fråga forumets moderator om lov.

Mvh Anton
Haha! Du blir världshistoriens första CMB  :up:  :clap:

HJP

Anton Torstensson

• Chef Månadens Mj-bild
« Svar #24 skrivet: fre 05 apr 2013, 19:56:31 »
Jag får inget svar från moderator/Administratör...