Författare Ämne: Är det någon som provat Faller car digital?  (läst 794 gånger)

Utloggad Grävarn

• Veteran
  • Antal inlägg: 6.374
  • Lindome
Är det någon som provat Faller car digital?
« skrivet: sön 30 dec 2012, 12:25:04 »
Jag bara undrar om någon har köpt Fallers digitala carsystem o eventuellt vill dela med sig av sin uppfattning om den om den nu har hunnits prövats än?

Varma mj-hälsn Stefan
H0 2r DCC Intellibox II

Utloggad ub

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.804
SV: Är det någon som provat Faller car digital?
« Svar #1 skrivet: sön 30 dec 2012, 13:11:42 »
Jo, jag köpte brandbilen inklusive den nya laddaren i en startsats.
Den blinkar och lyser, den tutade lite i början men nu hörs ingenting så jag misstänker att det kan vara en sladd till högtalaren som släppt men jag saknar inte ljudet (lite skrälligt).
Man kan koppla bort utryckningsljusen i två olika steg om jag minns rätt och bara ha fram och baklyktor tända.
Det ska också gå att bromsa ned den i två olika steg med hjälp av stoppmagneter som man vänder åt olika håll, måste testa mer med
detta. Jag fick det inte att funka när jag testade senast.

Köp kan rekommenderas för den som vill ha något som lyser och blinkar (och vem vill inte det  :) ).
Bilen har också lipo-batterier som laddar fullt på två timmar och som går att underhållsladda utan att dom tar skada av det.
Normala Faller-bilar måste laddas i 7 timmar och kan inte underhållsladdas utan att batteriet försämras rejält.

OBS att man inte på något sätt kan styra någonting under drift av bilen, den måste vara kopplad med sladd till laddaren om man ska sätta på och av funktionerna (ljus och ev ljud).

Mvh UB

Utloggad Dani

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.156
SV: Är det någon som provat Faller car digital?
« Svar #2 skrivet: sön 30 dec 2012, 14:30:46 »
Jag har skaffat ett start-set plus 3 st extra lastbilar i N -skala, provkört 2 bilar och nöjd med köpet . 
Varje bil har ett eget batteri som behöver laddas i flera timmar, och det är det enda minus som jag ser hos Faller car .
Det finns mycket tillbehör till Faller car, som automatisk övergång,trafikljus,broms moduler,mm.
Vill man ytligare höja mj-banan så kan man skaffa Faller car också..  :)

/Dani

« Senast ändrad: sön 30 dec 2012, 22:42:04 av Dani »
...RailMiniatureLand...