Författare Ämne: Januari omröstningen?  (läst 3649 gånger)

Graffen

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.037
  • Deo Adjuvante Labor Proficit
Januari omröstningen?
« skrivet: tor 21 jan 2010, 22:57:36 »
Nu får väl Moderator ge sig ändå? Att kora en vinnare när man knappt kunnat komma in på forumet de senaste dagarna! Jag hade tänkt lägga in en bild men det har ju inte gått!
Trams!!!! ;(

LLJ

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.517
Januari omröstningen?
« Svar #1 skrivet: tor 21 jan 2010, 23:02:21 »
Spara bilden till nästa månad.

/Lars

Administratör

• Administrator
  • Antal inlägg: 657
    • http://www.svensktmjforum.se
Januari omröstningen?
« Svar #2 skrivet: fre 22 jan 2010, 09:47:40 »
Nej, det har varit ett instabilt forum de senaste dagarna, och det verkar som Moderator påpekat höra ihop med just bilduppladdningen. Eftersom vi inte vet hur lång tid det tar att lösa problemet, och det inte är så mycket tid kvar på januari (om man också ska ha omröstning och bilden ska få ligga framme ett tag), valde vi att bryta bidragstråden på utsatt tid (så fort vi kom in på forumet).

Istället kör vi en omgång av Månadens MJ-bild tidigt i februari, då allt bör fungera som vanligt - välkomna då med bidrag!

mj-onas

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.185
Januari omröstningen?
« Svar #3 skrivet: fre 22 jan 2010, 10:39:40 »
Admin:s förklaring får väl accepteras även om jag är av annan åsikt. Att fram t.o.m. söndag kväll ha öppet för bildbidrag hade varit värt att försöka med omröstning följande vecka. Å 1 februari är väl inte "helig" som gräns för ett omröstningsresultat  ;) .

Eller riskerar webbhotellet att göra forumuppkopplingen lika oberäknelig den närmaste tiden??? De senaste kvällarna har det ju mestadels varit omöjligt att nå forumet. Igår kväll försökte jag lämna en kommentar till detta och när jag plötsligt vid midnatt kom in på forumet så hängde sig det igen mitt i "skicka svar". Sedan var det stopp igen. Däremot ser jag idag att jag då aldrig loggades ut. Något som brukar ske med automatik i samband med såna avbrott.

/Mats
En halvnolla som också är en helnolla ibland.
-------------------------------------------------------
H0 2R Tema DR Epok IV järnväg och spårväg
Industribanor i H0f och 0f

fetrock

• Stammis
  • Antal inlägg: 957
  • Collinsta City - Real & Unreal In Reality
    • Collinsta City
Januari omröstningen?
« Svar #4 skrivet: fre 22 jan 2010, 11:29:37 »
Surftown...jo jag tackar jag... :dead:
Richard Fetrock Ramstedt
Collinsta City Somewhere in America

Administratör

• Administrator
  • Antal inlägg: 657
    • http://www.svensktmjforum.se
Januari omröstningen?
« Svar #5 skrivet: fre 22 jan 2010, 11:59:42 »
Det är oklart om det beror på webbhotellet eller forumkoden (eller kombinationen) att bilduppladdningen fått forumet att sluta fungera. Även under de tider som forumet krånglat har startsidan kunnat visas, men den är ju oberoende av databasfunktionerna. Och så länge bilduppladdningen är inaktiverad verkar forumet fungera alldeles ypperligt.
Eftersom våra personella resurser för att undersöka problemet är begränsade (och ideella), kan det dröja några dagar innan problemsökning hinner påbörjas. Och sen ska det undersökas, lösas, och så ska det finnas tid för fler bidrag och sen omröstning... Så vi väljer denna lösning denna gång!  :)